verkoop appartement

dual
Topic Starter
Berichten: 56

verkoop appartement

#1 , 13 jan 2008 23:08

ik heb een procedure lopen tegen mijn buurman die zomaar is beginnen bijbouwen op gemeenschappelijk deel van een appartements blok, nu staat zijn appartement te koop en is waarschijnlijk al verkocht, kan me iemand vertellen wat ik moet doen, mag ik de nieuwe koper en/of de makelaar inlichten hierover ? want ik denk dat er over deze procedure niets verteld is en zal de koper voor verrassingen komen te staan.
en ik wil met een propere lei beginnen met een eventuele nieuwe buurman

gr
dual

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 15 jan 2008 09:16

ik heb een procedure lopen tegen mijn buurman die zomaar is beginnen bijbouwen op gemeenschappelijk deel van een appartements blok, nu staat zijn appartement te koop en is waarschijnlijk al verkocht, kan me iemand vertellen wat ik moet doen, mag ik de nieuwe koper en/of de makelaar inlichten hierover ? want ik denk dat er over deze procedure niets verteld is en zal de koper voor verrassingen komen te staan.
en ik wil met een propere lei beginnen met een eventuele nieuwe buurman

gr
dual
Bedoelt u met "m'n buurman" dat u zelf binnen het appartementsgebouw een pand bewoont en dus een buurman mede-eigenaar bent of heeft u zelf niets met deze VME te maken? In het eerste, zie verder, in het tweede heeft u in se geen enkele band met deze VME maar staat het u uiteraard vrij om de koper en/of makelaar uit beleefdheid te informeren.

Bij verkoop is de Notaris verplicht om informatie op te vragen bij de syndicus waarbij deze laatste verplicht is om te antwoorden. Het is dan aan de syndicus om dit te melden. Probleem is evenwel dat wanneer de Notaris deze info opvraagt, de compromis meestal al getekend is. Dus ook in dit geval, misschien best de koper/makelaar inlichten.

dual
Topic Starter
Berichten: 56

#3 , 15 jan 2008 19:40

ja, ik ben mede-eigenaar en heb een zaak i.v.m bijbouwen op mede-eigendom en dit moet "misschien" afgebroken worden en dit is ook het pand dat verkocht is en ik denk dat de oude eigenaar er snel vanaf wil komen.
ik zal de makelaar inlichten want ik ken de koper niet, zal ik dit aangetekend moeten doen?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”