Wetgeving aankoop 2de hands aanhangwagen

4ringsdude
Topic Starter

Wetgeving aankoop 2de hands aanhangwagen

#1 , 17 aug 2013 14:17

Klopt het dat men met de nieuwe wetgeving eigenlijk GEEN aanhangwagens meer kan aan- en verkopen die NIET voorzien zijn van een typeplaatje?
Dus alle aanhangwagens die er nu rondrijden en die jaren geleden zelf in elkaar gelast werden of op bestelling gemaakt werden in garages niet meer legaal zijn en dus niet meer verkocht mogen worden om ermee op de openbare weg mee te rijden...

Ik wil een aanhangwagen kopen, maar de 4 die ik gaan bekijken zijn hadden geen typeplaat en de verkopers waren in 3 van de gevallen niet eens op de hoogte van deze wet aanpassing.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 17 aug 2013 18:17

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

4ringsdude
Topic Starter

#3 , 17 aug 2013 19:40

Die info had ik ook reeds gelezen, maar hieruit kan ik toch niet uitmaken of oude aanhangwagens al dan niet nog mogen of niet...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”