Brief ivm schulden overleden vader in het Frans

lanius
Topic Starter
Berichten: 4

Brief ivm schulden overleden vader in het Frans

#1 , 22 jul 2013 18:56

Hallo,

Mijn vader is een half jaar geleden overleden. Aangezien ik zeker was dat hij een hoop schulden had, heb ik de erfenis geweigerd. Ik heb nu wel al 2 keer een brief (via gewone post) ontvangen van Cofidis, opgesteld in het Frans waarin ze allerlei zaken vragen (oa overlijdenssakte).
Mijn Frans is zeker niet opperbest om alles te begrijpen. Voorlopig negeer ik die brieven aangezien ik niets te maken wil hebben met de schulden van mijn vader en ook omdat het in het Frans is opgesteld.

Mijn vraag is eigenlijk: mag ik die brieven opgesteld in het Frans negeren? Met een erfenis weigeren moet je altijd wat opletten dat je geen daad stelt die toch gelijk gesteld wordt aan erfenis aanvaarden; En aangezien mijn Frans niet goed genoeg is om alles tot in de puntjes te verstaan, hou ik voorlopig geen rekening met die brieven. Ik heb ook niet veel zin om die tot in de puntjes te laten vertalen want ik wil eigenlijk niets te maken hebben met die affaire.

Iemand die suggesties kan doen? Gewoon negeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 22 jul 2013 19:33

U kan alvast een kopij van het (Nederlandstalige) document terugsturen waaruit blijkt dat U de erfenis hebt geweigerd, begeleid door een Nederlandstalig briefje "hierbijgevoegd ..... met vriendelijke groeten"

LeenW
Berichten: 12836

#3 , 25 jul 2013 16:28

Stuur hen een brief met de vraag om een Nederlands exemplaar terug te sturen

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”