wie kan van wie erven?

Wennie
Topic Starter
Berichten: 65

wie kan van wie erven?

#1 , 11 jul 2013 21:56

Even een vraagje daar ik weldra onderlinge documenten moet gaan ondertekenen en toch liever eerst op de hoogte ben van het volgende.

Er zijn 2 zussen en een broer die gehandicapte is. Een nicht heeft het voorlopig bewind over de gehandicapte persoon.
éen van de zussen komt te overlijden, En de nicht die bewindvoerder is de dochter van de overleden persoon.

Nu is mijn vraag wat als de gehandicapte persoon komt te overlijden? Gaat de volledige erfenis naar de zus of is er ook een stuk voor de nicht die bewindvoerder is en min of meer de plaats van haar overleden moeder heeft ingenomen? Verder zijn er geen enkele andere erfgenamen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 11 jul 2013 22:52

De bewindvoerder neemt helemaal de plaats in van haar vooroverleden moeder. De erfenis van de gehandicapte wordt gedeeld door zijn nog levende zus en de dochter van de andere zus. Deze krijgt wat haar moeder zou ontvangen hebben als die nog zou leven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”