Vraag 1: ben meerderjarigglenn, ik weet niet wat je leeftijd is, maar ik raad je aan dat je moeder een gesprek aanvraagt met een medewerker van de sociale dienst uit je gemeente om te bekijken hoe jullie in een eerste periode met jullie budget en die enorme schuld kunnen omgaan.
Als je meerderjarig bent, kan je zelfs meegaan met je moeder.
Enkele dingen op een rijtje die me opvallen:
Een schuld van 60 000 euro zal niet alleen opgelost worden als je vader zijn "onderhoudsplicht" tov jullie of jou in orde brengt. Dan moet er een afbetalingsplan opgesteld worden en dat doe je best met een professional.
De volgorde die je aangeeft van voorbeelden,dingen die je vader niet betaalt is eigenaardig:
hij betaalt niets (dat is inderdaad erg) maar dan de volgorde:
-geen zakgeld- geen geld voor schoolrekening.
Laten dat nu net in belangrijkheid de minst belangrijke zaken zijn.
Wat wél belangrijk is, vermeld je niet. Worden die wel betaald? Of weet je het niet.
Dan het verhaal van de zwarte mercedes. Hoe weet je dat? en dan de redenering dat hij die auto niet kan of mag hebben. Misschien heeft hij een erfenis gehad onlangs?
Je wenst dat je vader voor jaren "de bak invliegt". en wat wil je moeder?
Ik denk dat je echt best met een gesprek aanvraagt met een sociaal assistente: die kan al een heleboel info geven hoe jullie bepaalde dingen moeten of kunnen aanpakken.
Maar eerst je leeftijd... ben je meerderjarig?
vraag2: die 60000 was gedeelt in 2 maar persoon wou niets betalen dus moesten we alles betalen natuurlijk met afbetaling
vraag3: ja mijn moeder wilt ook dat hij in de bak vliegt want beter verdiend die persoon niet
vraag4: schoolrekeningen en andere benodigheden voor mijn jongere broers en zusje betaal ik zelf omdat ik na mijn scholuren werk
vraag5: die auto staat op iemand anders zijn naam (katvanger) hij rijdt er zelf mee
waar kan ik een sociaal assistente vinden?
Mvg