Bank kaart fraude / Pinkaart

PDG87
Topic Starter

Bank kaart fraude / Pinkaart

#1 , 03 jun 2013 19:22

Ik ben op dit moment In Ecuador ik merk dat er op 27/05/13 van uit Lima geld wordt afgehaald(ik was al in Quitoop dat moment) terwijl ik mijn bank kaart bij mij heb (gewoone bankkaart geen credit kaart functies).Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar dat ze redelijk wat centen afgesnoept hebben wordt nu wel duidelijk god mag weten hoeveel ze hebben afgehaald toen ik 1.5 maand in Lima zelf was.Nu ik weet als dat gebeurd met een krediet kaart dat dat wordt vergoed.Maar hoe zit dat als het met (een pin kaart zonder credit functies ) gebeurd hoort mijn bank(of verzekering) mijn centen nu ook terug te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2013 19:29

Aangifte bij de politie zoen en direct uw bankkaart blokkeren. Hopelijk hebt u dat al gedaan.
Maar u kan best eens de algemene en bijzondere voorwaarden van uw bank raadplegen.
Gebruik bankkaart is steeds een verhoogt riscico.

PDG87
Topic Starter

#3 , 03 jun 2013 19:37

Wil Pagina 7 artikel 12 zeggen dat dit gedekt is?
bron:
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... lement.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;?

Wanneer een betalingsopdracht door de kaarthouder werd geïnitieerd, is de bank, onverminderd de toepassing van de artikelen
34, 49 §2 en 3 en 54 van de Wet Betalingsdiensten, jegens de
cliënt aansprakelijk voor de juiste uitvoering van de betalingstransactie, tenzij de bank van de begunstigde het bedrag van de
transactie heeft ontvangen.
Indien de bank op grond van voorgaande bepaling aansprakelijk
is, zal ze onmiddellijk het bedrag van de betalingstransactie ten
gunste van de begunstigde ter beschikking stellen en voor zover
van toepassing, de betaalrekening van de begunstigde crediteren
met het overeenkomstige bedrag.
De bank is eveneens aansprakelijk voor de kosten waarvoor de
kaarthouder/rekeninghouder verantwoordelijk is en de intresten
die hem worden aangerekend wegens niet-uitvoering of gebrekkige uitvoering van de betalingstransactie, evenals voor
aanvullende vergoedingen voor eventueel verdere financiële gevolgen.
Wanneer de rekeninghouder geen consument is, is de aansprakelijkheid van de bank, in afwijking van Art. 12.1 van dit
Reglement, bij een niet-uitgevoerde of een gebrekkig uitgevoerde
betalingstransactie, beperkt tot de gederfde creditrente. Andere
kosten of vergoedingen voor eventueel verdere financiële gevolgen kunnen niet op de Bank worden verhaald.

Kan iemand me mss effe helpen met het doornemen van die algemeene voorwaarden,voor mij is het bijna Chinees

Reclame

Terug naar “Andere”