.
Mag de voorzitter van de Raad van Mede-Eigendom zich kandidaat stellen voor voorzitter van de Algemene Vergadering.
Mag de voorzitter nog aktief deelnemen aan de beraadslagingen en beslissingen van de Algemene Vergadering.
Dank
- Decharge word gegeven voor de uitoefening van het mandaat van syndicus van de VME en niet voor de afrekening.12. Décharge van de syndicus voor zijn rekeningen periode 01.07.2012-31.12.2012 en beheer, aan de commissaris van de rekeningen en de raden van mede-eigendom( stemming : gewone meerderheid)
De inhoud dient voldoende tijd vooraf ter beschikking te staan. Gezien de context (6 VME's = impact wet 1994) lijkt het me dat een authentieke akte noodzakelijk is PLUS de hoogste meerderheid voorzien voor de aanpassing aan de wet van 1994 noodzakelijk is. Dat stevent af op 100% (= alle aanwezige, vertegenwoordigde via een bijzondere volmacht EN de afwezige mede-eigenaars).13. Aanpassing van de basisakte aan de wet op de mede-eigendom (Art .577-14 §2 B.W.) (stemming :gewone meerderheid ) op de dagorde gezet hebben, waarvan de inhoud hen nog niet bekend zou zijn.
Het lijkt me dat de tussenkomst van de Vrederechter noodzakelijk is via een dagvaarding. En ook dat vooraf een advocaat met ervaring inzake appartementsrecht dient geconsulteerd te worden.Die disfunctionerende raden van Mede-Eigendom hadden een Voorzitter aangeduid ( als contact persoon ) die ze nu "beslist hebben als voorzitter van de a.s. Algemene Vergadering voor te dragen
Waarom is eenparigheid nodig? Ik dacht dat dit enkel was voor het wijzigen van het aandeel in de gemene delen. Bevat de gewijzigde akte ook de oprichting van deelverenigingen voor de 6 VME's?De inhoud dient voldoende tijd vooraf ter beschikking te staan. Gezien de context (6 VME's = impact wet 1994) lijkt het me dat een authentieke akte noodzakelijk is PLUS de hoogste meerderheid voorzien voor de aanpassing aan de wet van 1994 noodzakelijk is. Dat stevent af op 100% (= alle aanwezige, vertegenwoordigde via een bijzondere volmacht EN de afwezige mede-eigenaars).13. Aanpassing van de basisakte aan de wet op de mede-eigendom (Art .577-14 §2 B.W.) (stemming :gewone meerderheid ) op de dagorde gezet hebben, waarvan de inhoud hen nog niet bekend zou zijn.
SuggestieDe voorzitter mag zich slechts in een debat mengen om de stand van de kwestie toe te lichten en de beraadslaging tot het punt in behandeling terug te brengen; wil hij zelf aan de beraadslaging deelnemen, dan verlaat hij de voorzittersstoel en neemt hij deze pas weer in na het einde van de beraadslaging over het punt.
Voor zover ik mij meen te herinneren vermeld de basisakte van de VME van NLBN deze 6 deelVME niet op een correcte wijze (dwz zoals nodig om de wet van 2010 op het vlak van deelverenigingen met eigen rechtspersoonlijkheid toe te passen).Waarom is eenparigheid nodig? Ik dacht dat dit enkel was voor het wijzigen van het aandeel in de gemene delen. Bevat de gewijzigde akte ook de oprichting van deelverenigingen voor de 6 VME's?