Een citaat uit wikipedia
De rechterlijke macht controleert vervolgens de uitvoering van wetten en regelgeving. De rechterlijke macht zelf kan worden gecontroleerd door middel van openbaarheid van zittingen, openbaarheid van uitspraken, goed klachtrecht en zicht op belangenverstrengeling
Ik beweer dat men hier niet naar "good practice" heeft gehandeld.
Als burger mag men verwachten dat magistraten de grondwet naleven.
Hoe je het draait of keert, de manier hoe men hier heeft gehandeld is zeker geen uitzondering maar is m.i. wel niet goed voor het vertrouwen tussen burger en magistraat. Waarschijnlijk is hier de uitspraak niet uitgesproken en op 5 december zal dat ook niet meer gebeuren. Scorpioen geeft ons rechtspraak dat een rechter zich niet moet houden aan vooropgestelde schema's waarbij indien de zitting verschoven wordt de partij(en) niet op de hoogte moeten gebracht worden, waarvoor mijn dank want dat wist ik niet.
De meeste rechtbanken hebben niet eens een website, laat staan dat je de agenda kan bekijken. Ik moet er niet aan denken hoe een burger zich moet voelen als hij een dag verlof heeft genomen, zich 50 km verplaatst om vervolgens ergens te moeten horen, vaak een hele tijd nadat hij daar ergens rondhangt, dat de zaak om de een of andere reden naar voor is geschoven en reeds behandeld is geweest.
@rebel-with-a-cause
Uiteraard mag je hier het recht hebben je mening te kennen te geven, ook dat magistraten hier Rambina en haar vriend op een correcte wijze zou hebben behandeld.
Dit forum draagt er m.i. toe bij dat dergelijke praktische zaken bespreekbaar worden voor iedereen en zou niet weten waarom mijn ervaring daar geen deel van zou mogen uitmaken . Diegene die zich hier gekwest voelen mogen zich gerust verdedigen met respect voor ieders mening.
RR