Schade door derden, maar er gebeurt niks...

Wim D.
Topic Starter
Berichten: 2

Schade door derden, maar er gebeurt niks...

#1 , 22 mei 2013 13:58

Meer dan een jaar geleden kwam ik terug van een reis en merkte pas na enkele dagen op dat de railing van mijn balkon beschadigd was. Er waren die periode werken in de straat geweest aan waterleiding en dergelijke en vermoedens zijn groot dat die daardoor gebeurd zijn. Ik heb vaststelling laten doen door de politie zoals gevraagd door mijn syndicus. Nu meer dan 1 jaar later zijn er nog steeds geen herstellingen gebeurd en de syndicus wimpelt mijn telefoontjes telkens af met het feit dat hij er mee bezig is, maar dat het moeilijk is om een bedrijf te vinden die dezelfde materialen gebruikt dan diegene waarmee de railing van het balkon werd gemaakt. De laatste keer toen ik belde meer dan een maand geleden "had hij een bedrijf gevonden, maar was die persoon juist met skiverlof". :?

Mij lijkt het niet logisch dat alles zo lang aansleept... Hoe kan ik meer druk zetten op de syndicus?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 mei 2013 16:28

Door zelf eens de handen uit de mouwen te steken, en zelf een bedrijf te zoeken. De offerte kan je dan overmaken aan de syndicus.

Wim D.
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 29 mei 2013 13:55

En wie zegt dat ik die centen dan terugzie?
Bovendien is de PV die ik heb laten opmaken voor de vaststelling blijkbaar zonder gevolg geklasseerd :-s dus de vraag is al of de blokpolis kan aangesproken worden als er geen 'veroorzaker' is...

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 29 mei 2013 14:01

Verzekering zal niet tussenkomen. Er is ook geen derde om aansprakelijk te stellen.
U moet nagaan (statuten gebouw) of die railing privatief is of tot de gemene delen behoort.
Indien privatief dan staat u in voor de herstelling en de betaling ervan.
Indien behorend tot de gemene delen dan is het de VME die moet betalen en dient de syndicus de herstelling te regelen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”