Termijn organisatie AV

Jozefien
Topic Starter
Berichten: 7

Termijn organisatie AV

#1 , 13 mei 2013 23:11

Wat is de termijn voor de organisatie van de AV? Moet dit een jaar na de vorige AV gebeuren of gewoon in het kalenderjaar volgend op de vorige AV? En binnen welke termijn moet de uitnodiging verstuurd zijn? Onze AV 2013 was tijdens de vorige AV vastgelegd maar "wegens onvoorziene omstandigheden" afgelast. Na maandenlang bellen kreeg ik een nieuwe datum maar dit is al binnen minder dan 3 weken. De syndicus laat niks van zich horen, mailt niet terug en neemt dikwijls de telefoon niet meer op. De andere mede-eigenaars hoorden ook niets meer van hem. Het grote probleem is natuurlijk dat wij een klein gebouw zijn, er weinig te verdienen is met ons en we gewoon niemand anders vinden... Bedankt voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 14 mei 2013 01:35

Wat staat in jullie basisakte?

Jozefien
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 15 mei 2013 00:07

Ja, daar had ik natuurlijk eerst moeten gaan kijken. In de basisakte staat dat de AV zal georganiseerd worden op de eerste zaterdag van december om 10u. Nu, in ieder geval sinds ik mijn appartement gekocht heb, is het telkens op een andere dag gebeurd (in 2012 was het februari). Mag onze syndicus hier nu van afwijken, zodat er bijna 2 jaar tussen de AV van 2012 en die van 2013 zal zitten? En onze afrekening ook helemaal niet meer te vergelijken valt met de vorige? Bedankt voor je advies.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 15 mei 2013 09:21

Neen, hij dient ieder jaar een av te houden op het ogenblik dat de basisakte het voorziet. Het lijkt me aangewezen een andere syndicus te zoeken die zijn cliënten wel met zakelijk respect behandelt.

Bij wijze van afsluiten een klacht deponeren bij het BIV lijkt me aangewezen.

Jozefien
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 15 mei 2013 19:36

Bedankt voor je antwoord. Voor ons zit er dan niks anders op dan inderdaad te wachten tot december. Ik zou wel een nieuwe syndicus willen maar we hebben er al een paar versleten. De laatste keer dat we een nieuwe zochten, is het duidelijk geworden dat er voor een klein gebouw gewoon geen geïnteresseerden zijn, helaas.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”