Beste,
Ik heb hier een probleempje waardoor ik met de handen in het haar zit.
Het betreft een firma in centrale verwarming voorzieningen.
Ik had gebeld om een afspraak te maken maar de vrouw van de zaak had geen agenda bij en zou me later contacteren.
Dit deed ze vrijdag overdag dmv een voicemail berichtje om te vragen of het de week daarna dinsdag mogelijk was, dat het voor hun momenteel nog mogelijk was.
Daar ik het bericht pas maandag opmerkte op mijn voicemail betwijfelde ik of ik niet te laat was met hun terug te contacteren(immers er is altijd lange wachttijd bij die firma's voor een bezoekje en alles geraakt snel volboekt) dat een afspraak de dag erna eventueel wel kon. Ik belde maandagmorgend (zonder gehoor) en maandagmiddag(zonder gehoor). Bij dit laatste telefoontje besloot ik dan maar een voicemail berichtje in te spreken met de de vraag of het dinsdag/de dag erna nog mogelijk was en dat het voor mij op dat moment nog paste. Ik verwachte dus een bevestiging van hun dat ze zouden komen de dag erna. Echter tegen de avond nog steeds geen telefoontje gekregen. Terug gebeld, maar zonder gehoor.
Ik ging er dus vanuit dat ik te laat was met bellen, en daar ik geen afspraak bevestigd heb gekregen(geen mail, voicemail of gemiste oproep, NIETS) heb ik dan ook geen vrijaf genomen om thuis te zijn ! Immers, dat neem je pas als je een daadwerkelijke afspraak bevestigd hebt gekregen toch? Niet iedereen is zomaar thuis overdag.
Die dag ben ik onderweg naar huis tegen de avond en zie ik 2 gemiste oproepen van hun. Ik kom thuis en er steekt een kaartje in de bus waarmee ze waarschijnlijk willen melden dat ze hier geweest zijn. Achteraan stond in slordig amper leesbaar handschrift "verplaatsing volgt".
Ik dacht, wat is dit nu. Dus ik heb direct per email (omdat telefoontjes daar toch mislopen) contact genomen met de betreffende firma.
Deze reageerden heel cru en wilden hun fout niet inzien dat ze mij geen afspraak bevestigd hebben. Enkele dagen later ook een factuur in de bus van 24euro !! (verplaatsingskost?!). Ik heb hierover gemailed en ze reageerderen met oa dit " Wij verwachten dan ook dat u spoedig en correct het saldo van de factuur zal voldoen" . Correct ? Ik vind dit ver van correct. Nu is het nog mijn schuld dat ze nalatig zijn en hun klanten niet uit zichzelf bevestigen. Dat is toch normaal? Elke firma bevestigd een afspraak. Ik heb met andere firma's ook gewerkt en nooit problemen gekend.
Ik heb daar dan nog een mailtje op gestuurd met een hele uitleg. Hierna reageerde ze " Beste,
"Naar mijn inziens kan u beter iemand anders contacteren om in de toekomst voor u te willen werken aangezien wij dit niet meer wensen."
Meer niet ? Niets van het factuur waarover ik het niet eens was e.d. . Ik ging er dus van uit daar ze mij ook geen nieuwe afspraak wou geven dat het factuur ook te vervallen kwam omdat ze het begrepen, hier was immers niets meer over gezegd.
Nu, maanden later (26/04) krijg ik een herinnering in de bus met een bedrag van 74.82 euro !!! Zogezegd zouden ze een betalingsherinnering gestuurd hebben eind februari, maar ik heb nooit een herinnering ontvangen. Daarom dat ik er dus ook vanuit ging dat ze het inderdaad hadden geannulleerd na ons contact per mail.
Dus nu zou ik ook daarvoor nog mogen opdraaien en betalen voor een bezoekje welke nooit bevestigd en dus daadwerkelijk afgesproken was. Ik betaal maw zoveel voor enkel een autoritje van 5min(firma is ook van Mechelen vlak bij de deur) . Dit is te absurd voor woorden.
Mocht ik nu daadwerkelijk een afspraak bevestigd hebben gekregen dan spreekt het voor zich dat als ik niet aanwezig ben ik een vergoeding betaal hiervoor. Maar toch niet op deze manier/situatie?!
Ik heb hun na het ontvangst van dat factuur niet meer gesproken. Omdat ik even wil horen wat ik hier uberhaupt tegen kan doen...
Wat kan ik hier tegen doen?
Heb ik uberhaupt rechten om aan te tonen dat het door hun eigen nalatigheid was? Kan ik hier iets tegen ondernemen?
Of hebben deze altijd het juiste woord en moet ik me schikken?
Wat met het factuur? Laten liggen(wat gebeurd er dan?) of asap betalen?
Graag juridisch advies daar ik momenteel echt niet weet wat doen in deze situatie ! Ik heb immers nog nooit zulke problemen gekend.