opzeg niet geregistreerd contract

tokko
Topic Starter
Berichten: 20

opzeg niet geregistreerd contract

#1 , 26 feb 2013 17:28

Hallo,

Had een 3 6 9 huurcontract dat ingaat van 1-9-2011 en dat niet geregistreerd was en heb dit op 9-2-2013 opgezegd met als laatste dag 28-2-2013.
Heb in de brief gezegd door dat het huurcontract niet geregistreerd was en ik dit kan opzeggen zonder 3 maanden vooropzeg. Heb hem er ook op attent gemaakt dat er geen plaatsbeschrijving was opgemaakt in het begin. Heb er in gezet dat hij mij mocht contacteren voor een dag af te spreken voor het huis te doorlopen en de teruggave van de sleutels. Heb tot vandaag nog steeds niets gehoord en ik twijfel er sterk aan dat ik hem nog ga horen. Als hij donderdag niet komt opdagen wat kan ik dan best doen? De sleutels aangetekend opzenden en van alles foto's pakken zodat ze achteraf geen schade kunne maken en dit op mij steken? Of is er nog iets anders dat ik moet doen ?
En wat met de teruggave van de borg ? Heb ik hier nog recht op ? Zoja, Hoe kan ik die dan terugeisen? Aangezien schade heel moeilijk te bewijzen is zonder plaatsbeschrijving.

Heb de opzeg zowel aangetekend als met de gewone post verstuurd.

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 26 feb 2013 17:33

Hallo,

Had een 3 6 9 huurcontract dat ingaat van 1-9-2011 en dat niet geregistreerd was en heb dit op 9-2-2013 opgezegd met als laatste dag 28-2-2013.
Heb in de brief gezegd door dat het huurcontract niet geregistreerd was en ik dit kan opzeggen zonder 3 maanden vooropzeg. Heb hem er ook op attent gemaakt dat er geen plaatsbeschrijving was opgemaakt in het begin. Heb er in gezet dat hij mij mocht contacteren voor een dag af te spreken voor het huis te doorlopen en de teruggave van de sleutels. Heb tot vandaag nog steeds niets gehoord en ik twijfel er sterk aan dat ik hem nog ga horen. Als hij donderdag niet komt opdagen wat kan ik dan best doen? De sleutels aangetekend opzenden en van alles foto's pakken zodat ze achteraf geen schade kunne maken en dit op mij steken? Of is er nog iets anders dat ik moet doen ?
En wat met de teruggave van de borg ? Heb ik hier nog recht op ? Zoja, Hoe kan ik die dan terugeisen? Aangezien schade heel moeilijk te bewijzen is zonder plaatsbeschrijving.

Heb de opzeg zowel aangetekend als met de gewone post verstuurd.

Met vriendelijke groeten
Niet geregistreerd? Geen opzeg. Geen ingaande plaatsbeschrijving? Dan wordt verondersteld dat u de woning hebt achtergelaten in dezelfde staat als toen u er introk. U hoeft geen foto's te maken, u hebt recht op de volledige teruggave van de borg. Eventuele schade kan niet bewezen worden door verhuurder.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 26 feb 2013 17:46

U neemt veiligheidshalve uitgebreid foto's en verzendt het datakaartje aangetekend aan uzelf op uw nieuw adres. Niet openen bij aankomst...

Werd het as opgehaald?

U neemt telefonisch contact op met de verhuurder en kijkt of er een bezoek op de 28ste 's avonds kan gepland worden voor de teruggave van de sleutels tegen ontvangstbewijs.

Bij gebrek aan antwoord, bedreiging of afspraak bevestigt het resultaat van uw gesprek per AS. Het is aan tegenpartij om dan het tegendeel aan te tonen.

Niet ophalen sleutels?

Aangetekende ingebrekestelling dat hij door afwezigheid weigert de sleutels in ontvangst te nemen. dat dit volledig op zijn eigen verantwoordelijkheid is.

Indien er problemen worden gemaakt omheen de waarborg, in ieder as dit aanhalen en aandringen op een vlotte afhandeling.

In laatste AS bij gebrek aan afhalen sleutels of terugbetalen waarborg geeft u de verhuurder zeven kalenderdagen na kennisname om met u contact op te nemen en de zaken wettelijk af te handelen, dat bij gebrek aan een van beide dit schrijven geldt als definitieve ingebrekestelling en u verplicht zal zijn op zijn kosten het vredegerecht in te schakelen.

Altijd verzenden per gewone post en aangetekend.

Reclame

Terug naar “Huren”