vraag genade

vintage6893
Topic Starter
Berichten: 35

vraag genade

#1 , 14 jan 2013 13:59

Beste collega's
Ik heb een zware fout gemaakt en ben ontslagen in het onderwijs. Momenteel doe ik 2 jaar vooropzeg.
Mijn vraag is: voor correctionele feiten heb je recht om genade te vragen aan de Koning. Voor burgerlijke en privézaken niet.
Ik ben tot inkeer gekomen. Ik moest me volledig herbronnen. Ik ben volledig terug vatbaar om les te geven na een lange periode van sukkelen.
Waar moet je met deze vraag terecht binnen het onderwijs?

een brief schrijven naar R. Verdyck Hoofd GO???

dank voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2013 10:45

Uw vraag is niet echt duidelijk. Is de zware fout die je gemaakt hebt een correctionele fout? Wil je dus effectief genade vragen aan de Koning? (Weet dat een positief antwoord op zo'n vraag zéér, zéér uitzonderlijk is).

Je vraagt "Waar moet je met deze vraag terecht binnen het onderwijs?" Over welke vraag gaat het hier? De vraag om terug les te mogen geven? Waarom zou je hier een vraag voor moeten stellen? Solliciteer gewoon voor een nieuwe job in het onderwijs? (Tenzij die zware fout zo zwaar is dat het om feiten gaat dat je bijvoorbeeld geen attest van goed gedrag en zeden meer kan voorleggen / je niet meer zal aangenomen worden in het onderwijs).

Als uw zware fout bijvoorbeeld is: tegen 120 per uur door de bebouwde kom scheuren en een ongeval met gewonden veroorzaken, is dit idd een zware fout, maar zal men u mogelijk wel nog een job in het onderwijs gunnen na 2 jaar. Als je echter harddrugs gedealed hebt op je vorige school (ik vind maar iets uit, bij wijze van voorbeeld, voor alle duidelijkheid) zal het al héél wat moeilijker liggen, en zal een brief naar het hoofd van het GO ook niet veel uitmaken, vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

k.b.
Berichten: 876

#3 , 17 jan 2013 11:13

Raymonda zal uw brief niet beantwoorden ...

Begrijp ik het goed en doe je momenteel nog je opzegperiode uit in de school die je ontslagen heeft ?
Dan kan het toch niet zo extreem zijn geweest .

Lopen er momenteel nog procedures tussen U en het GO ?

Wat zegt de algemeen directeur van je scholengroep ? eventueel een andere scholengroep ?
De stap zetten naar een ander onderwijsnet ... ?

k.b.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”