Als ik goed begrijp zou de "niet meer aanwezige " huurder een verzoekschrift 1344 bis moeten indienen bij de rechtbank , voor het bekomen van de schrapping naam in het huurcontract.Als in het contract een hoofdelijke aansprakelijkheidsclausule staat kiest de verhuurder zelf van wie hij het geld terugeist. De partij die de achterstal betaald dient dan zelf maar een vordering in te stellen als hij vindt dat hij onheus bejegend werd.
Het meest eenvoudige is deze zaak onmiddellijk middels een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W. het contract laten beëindigen en als de bewoner tijdens het geding gewag maakt van ieder de helft al de bewijzen produceren dat X er sedert niet meer woont. (betalingen, verwittiging verhuurder, domiciliewijziging, etc etc). Als de rechter beslist dat de huidige bewoner opdraait voor de schulden na de splitsing is deze beslissing bindend.
De verhuurder kan niet éénzijdig een contract aanpassen . Dit zal voor de vrederechter moeten gebeuren.Ah maar het is wel zo dat de verhuurder aan de kant staat van mijn vriendin, deze persoon is een vriend van de familie. Het is daarentegen de ex die een probleem zou kunnen vormen aangezien dat hij op deze manier een uitweg kan zien in het betalen van €800 ipv € 1600.
Zou het dan mogelijk zijn dat de verhuurder ervoor kiest om het contract laten aan te passen enkel op naam van de ex? Moet de ex hier dan geen akkoord voor tekenen of dergelijke?
.
U hebt alvast de verhuurder aan uw kant blijkbaar, maar bedenk dat er ook nog een immokantoor meespeelt .
Zeker niet ingaan op voorstel immo om daar 150 € voor te betalen .
Voor mij hoeft het niet.En waarom moet er via immo gegaan worden?
Gezien verhuurder en een van de huurders overeenkomen?
Het is niet zo moeilijk het document in kwestie aan te passen voor de huurder als eisende partij.Als ik goed begrijp zou de "niet meer aanwezige " huurder een verzoekschrift 1344 bis moeten indienen bij de rechtbank , voor het bekomen van de schrapping naam in het huurcontract.Als in het contract een hoofdelijke aansprakelijkheidsclausule staat kiest de verhuurder zelf van wie hij het geld terugeist. De partij die de achterstal betaald dient dan zelf maar een vordering in te stellen als hij vindt dat hij onheus bejegend werd.
Het meest eenvoudige is deze zaak onmiddellijk middels een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W. het contract laten beëindigen en als de bewoner tijdens het geding gewag maakt van ieder de helft al de bewijzen produceren dat X er sedert niet meer woont. (betalingen, verwittiging verhuurder, domiciliewijziging, etc etc). Als de rechter beslist dat de huidige bewoner opdraait voor de schulden na de splitsing is deze beslissing bindend.
Ik neem aan dat zulks verzoekschrift zelf moet opgemaakt worden , aangezien het "voorbeeld verzoekschrift " in de rubriek "nuttige documenten " een verzoekschrift is die ingediend wordt door de VERhuurder als eisende partij.
Ik zie niet meteen een ander document .
Waarom zou je 150 € betalen aan de immo , als het bij de vrederechter zou kunnen voor 35 € , plus eventueel enkele € voor rolrecht en attesten woonst ..
U hebt alvast de verhuurder aan uw kant blijkbaar, maar bedenk dat er ook nog een immokantoor meespeelt .
Zeker niet ingaan op voorstel immo om daar 150 € voor te betalen .
Alhoewel, als je nu ingaat op het voorstel van de immo (ik neem aan dat die werken namens de verhuurder) ben je met ingang van vandaag vrij van dat huurcontract voor de toekomst, en kan je enkel nog bakeleien (met één of twee b's ??) over de verdeling van die 1600 €. Ik zou wel rap weten wat gekozen.
Die 150 €, is die bedoeld om de nieuwe contracten op te maken?
Op zich bestaat er geen "model verzoekschrift " op maat voor uw geval .Zou het mogelijk zijn om over dat verzoekschrift art 1344bis / ev Ger.W. ietwat meer informatie te verschaffen? Is dit een vooropgesteld formulier of dergelijke of waar kan ik dat verzoekschrift vinden of een soort template om in te vullen of dergelijke?