Ik heb gisteren een accidentje voorgehad.
ik stond geparkeerd, parallel met de weg, op het moment dat ik van m'n plek wegrij is de baan achter mij vrij. Zo'n 50m achter mij is een rond punt en daar reed een auto op op dat moment. Ik vertrek van mijn parkeerplaats en moet onmiddellijk links afslaan in een straat/pleintje.
Op het moment dat ik met mijn neus in de straat ben waar ik links afsloeg zie ik dat de wagen die op het rond punt reed was afgeslaan in mijn straat. Dit voertuig kwam al slippend op mij af en ik kon nergens meer heen. Gevolg was dus dat het voertuig op mijn linker achterdeur en flank is gereden.
op het aanrijdingsformuleer staat dat zij van de rotonde kwam en dat ik links afsloeg na het verlaten van mijn parkeerplaats. Op het moment dat zij de straat insloeg (komende van het rond punt) was mijn manoeuvre al voltooid, daar ik al op de openbare weg was met gans mijn wagen.
De bestuurster heeft ook verklaard dat ze beginnen slippen is, het lag wat vochtig.
nu is mijn vraag, wie is hier in fout ? Ik kwam wel van een parkeerplek, maar de straat was vrij toen ik aan mijn manoeuvre begon en de andere wagen kwam de baan op toen ik klaar was met uitparkeren. Het is pas bij het inslaan van de straat dat ze tegen mij is gereden. Het zit daar allemaal wel kort op elkaar naar natuurlijk.
thanks
Rigo