Bezoekrecht kinderen

Siobhan
Topic Starter

Bezoekrecht kinderen

#1 , 13 dec 2012 16:42

Het is een lang overzicht.. maar we vragen ons af wat we kunnen doen.

11 november:

De kindjes mochten komen naar ons (de tweede keer nog maar). Wel weer problemen gehad met de moeder en de kindjes waren alles behalve verzorgt.

25 november:

geen kindjes wegens ziekte, het kon maar ik heb er mijn twijfels over want volgens haar facebook is ze de avond ervoor uit gegaan en wie gaat er nu uit als je zieke kindjes thuis hebt???

29 november:

2 gerechtsdeurwaarder aan de deur die alles hebben komen opschrijven van m'n vriend omdat zijn (h)ex haar verkeersbelasting van 2011 niet betaald heeft. Ze doorsturen naar haar adres kon niet want de nummerplaten staan op mijn vriend zijn naam. Wij hebben dan die nacht de nummerplaten van haar auto gehaald (we mochten van advocaat en politie want het is mijn vriend zijn eigendom) want de boetes enzo komen ook hier terecht. We hebben meerdere malen gevraagd om de nummerplaat te wijzigen (6 maanden geduld gehad), maar dit heeft zij niet gedaan. We zijn de dag erna naar Brussel gereden om de nummerplaat te laten schrappen en de autoverzekering ook want deze stond blijkbaar ook nog steeds op mijn vriend zijn naam, net zoals zij haar ziekenbond ook nog steeds niet gewijzigd heeft. Wij zijn dan de nacht erna ons huis uitgevlucht met onze honden uit angst voor wraak.

1-8 december:

mijn vriend stuurt sms'jes naar de mama om te laten weten dat hij 9 december om de meisjes komt. GEEN reactie gehad.

9 december:

Omdat wij geen reactie kregen op de sms'jes is mijn vriend naar daar gereden om dan tot de vaststelling te komen dat hij ze niet meekrijgt.
WEER geen meisjes, ze hadden de waterpokken.. De politie heeft vaststelling gedaan en een PV opgemaakt, maar iedereen weet dat de waterpokken een onschuldige kinderziekte is (ik heb kinderzorg gestudeerd).

De meisjes kunnen pas 30 december weer komen, maar ik weet 100% zeker dat ze weer "ziek" zullen zijn, want het is het einde van het jaar. En dan zal het al 2 maanden geleden zijn dat ze hier nog geweest zijn. Mijn vraag is nu kunnen ze haar verplichten van de meisjes mee te geven? Op 7 maanden tijd heeft hij zijn dochters nog maar 2 keer gezien... Wij zouden ook liever willen dat ze een volledig weekend komen, want nu komen ze enkel maar 1 zondag om de twee weken van 10 tot 18 uur en de rit heen en terug is al anderhalf uur..

Met vriendelijke groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2012 18:58

Elke maal aangifte doen.
Er is dus een vonnis..... niet meegeven is strafbaar.
Zij zal steeds een doktersattest moeten voorleggen.
Doe aangifte bij de politie van HAAR woonplaats.
Politie kan dan direct bellen EN gaan controleren.
Dit laatste werd de laatste jaren minder en minder gedaan maar parketten gaan blijkbaar terug wat meer actie ondernemen.
Werd tijd. En hangt nog af van arrondissement tot arrondissement.

PS het is omgangsrecht ...bezoekrecht is sedert 2006 verdwenen (gezien wetswijziging)

Siobhan
Topic Starter

#3 , 13 dec 2012 19:34

Ja, maar ze kan zo voor het minste (een verkoudheid ofzo) naar de dokter gaan achter een briefje..
Ze wilt gewoon niet dat mijn vriend zijn dochter nog ziet en dat heeft ze gezegd ook..

Reclame

Franciscus

#4 , 13 dec 2012 22:38

En schrijft die dokter elke keer dat ze niet BUITEN mogen.
Ex moet wel het doktersattest voorleggen of zelf copie bezorgen voor dossier politie.
PS zijn ze de andere WE ook ziek?
Facebook goed opvolgen een schermafdrukken nemen/opslaan

Turaki

#5 , 13 dec 2012 22:53

Op doktersattest wordt onderscheid gemaakt tussen kan naar school/werk gaan, en mag de woning niet verlaten. Indien het laatste niet aangeduid staat, kan de wissel perfect doorgaan. En als ze echt de woning niet kunnen verlaten, zal de ziekte wel serieus genoeg zijn dat men een dokter raadpleegt. Ziekte op zich is dus onvoldoende.

Siobhan
Topic Starter

#6 , 14 dec 2012 10:37

Dat weet ik niet want toen hij vroeg of hij het doktersbriefje mocht zien zei die vriend van haar (ze had het lef niet om zelf de voordeur open te doen) 'gaat via advocaat'.
Ik denk dat ze de andere weekenden toevallig niet ziek zijn, maar dat kan ik niet bewijzen.
t'Is wel toevallig dat ze ziek zijn op mijn vriend zijn zondagen..

Turaki

#7 , 14 dec 2012 10:39

Dan moet hij een doktersattest vragen, krijgt hij dit niet politie bellen en aangifte doen (zeker weigering voorlegging doktersattest vermelden, en laten opnemen in PV).

Franciscus

#8 , 14 dec 2012 10:44

Doktersattesten MOETEN voorgelegd worden bij politie.
Politie stelt van weigering omgangsrecht PV op.
In principe hebt u geen zaken met de vriend dus is er door haar geen melding gemaakt
- dat de kinderen ziek waren
- dat er een doktersattest was
- dat ze niet buiten mochten.
Dus zuiver weigeren omgangsrecht ==> zie mijn opmerkingen hierboven.
Wel vonnis bij hebben bij aangifte

U moet de kinderen blijkbaar gaan ophalen?

Nog extra info

Aangifte kan op elk moment maar het beste is afhalen uur X. Ter plaatse blijven X+15'. Aanbellen. Indien wordt geopend gesprek STEEDS opnemen is zeer handig en wettig.
U belt 101 en vraagt een patrouille ter plaatse. Leg kort uit waar u bent en wat er gebeurd. Vermoedelijk zalmen u naar politiebureau verwijzen... maar die 101 is WEL geregistreerd qua tijd en mededeling.
Dan naar politie van haar woonplaats - kijk eerst na welk politiebureau er open is zo verliest u geen tijd.
Vonnis bij ( liefst met een kopie dat kan worden afgegeven). Kopie moet bij elk PV worden bijgevoegd.
Attest klachtneerlegging vragen en kopie van uw verhoor.
Telkens bij een volgende klacht de gegevens van de vorige aangiften vermelden. Zo wordt in politiesysteem de ganse chronologie gelogd. Dus in het gestructureerde PV verschijnen dan al de vorige PV's nr met data.

Siobhan
Topic Starter

#9 , 02 jan 2013 23:52

En het is opnieuw van dat.. 25 december een sms'je gestuurd of het nu ok was voor 30 december want we hadden nog steeds niets gehoord, na meerdere malen vragen.. Ja het was ok. Oef dachten wij toch nog eens de meisjes zien..
30 december: mijn vriend gaat te laat zijn (problemen met auto) en stuurt rond kwart na 10 een berichtje dat hij onderweg is, maar geen antwoord gehad. Hij belt aan maar er doet niemand de deur open, dus weer de politie gebeld om een pv op te maken, maar omdat het politiebureau gesloten is en het geen dringend geval is moet hij maar na nieuwjaar klacht gaan indienen in onze stad want ze sturen geen patrouille. Met andere woorden WEER de meisjes niet gezien.. De datums van januari zijn al lang doorgegeven (13 & 27 jan) maar tot op heden nog steeds geen reactie gehad of dat ok is of niet..

Terug naar “Echtscheiding”