Een dikke week geleden hebben ze hier voor de deur een parkeerplaats voorzien voor personen met een handicap.
Sindsdien hebben er al 10 verschillende wagens geparkeerd, weliswaar steeds voor korte periodes, maar zonder dat ze een kaart hebben/leggen.
Nu staat er al een 5tal dagen onafgebroken een oldtimer (met nummerplaten) geparkeerd.
Gisteren zag ik een rolstoelpatient alle moeite van de wereld hebben om zijn rolstoel uit de wagen te krijgen en zichzelf erin te hijsen terwijl hij er 3 keer bijna terug werd uitgereden.
Ik dacht, ik stel de lange arm der wet maar even in kennis en geef ze een belleke.
"het is best dat ge die mens zelf verwittigd meneer, anders gaat ge mss zever krijgen met de buren, maar ik verbind u even door met de technische dienst, goedemiddag nog"
En op de technische dienst vragen ze zich natuurlijk (terecht) af wat ze eraan moeten/kunnen doen ?
En op de andere parkeerplaatsen is er regelmatig plaats zat, maar ik ken de eigenaar van de wagen niet en ben niet zo handig met de pc om in de database van de DIV te breken

Ik moet wel eerlijk toegeven dat de plaats eigenlijk niet zo heel deftig is aangegeven, er staat een verkeersbord met het gekende teken op en daaronder een kleintje met "6 meter" op. Dit geheel is vastgemaakt aan een verlichtingspaal 80cm op het voetpad en dus geen afzonderlijke "paal" en ook op de grond is er niks van tekening aangebracht.
Wss zullen ze de grond nog wel voorzien van de gekende blauwe kleur en rolstoel-logo, maar nu is dit toch ook al wettelijk in orde, of niet ?