co ouderschap gewijzigt

tina26
Topic Starter

co ouderschap gewijzigt

#1 , 03 dec 2012 07:58

Hallo, ik heb raad nodig aub...ik en mij exman hebben onderling co ouderschap geregt ..maar omdat de kinderen nu meer verblijven bij mij dan bij hun vader had ik graag de volledigge voogdij over mijn kinderen ..hij kan niet voor zorgen omdat hij geen vriendien meer heeft dus zijn ze bij mij kinderen staan bij hem ingeschrijven en hij krijgt ook de kindergeld ..normaal moet hij de helft aan mij storten ik heb al maanden niks gekrijgen van hem hij komt altijd met ik heb het niet meer volgende maand stort ik alles en dan weer niks..ik koop ook kleren voor de kinderen en verzorg hun ..ik heb een advokate maar ze antwoord ook niet op mijn berichten ik vel haar en ze neemt niet op ...ik kom niet in aanmerking meer voor pro deo advokate ondat ik een vriend hebt en hebben alle twee werk maar nog kan ik gewoon een advokaat niet betalen..ik heb onlangs raad gekrijgen van mijn colleggas dat ik zelf moet stappen naar de jeugdrechter zonder een advokate ik heb schrik eerlijk gezegt omdat in het begint van mijn scheinding hebben ze mijn kindjes afgepakt en aan de papa toegewezen omdat ik volggens hun geen meubels had in mijn nieuwe woning maar was een dag later verhuiss en dus veel misverstanden gebeurt ..is het dan mogelijk kan iemand mee helpen aub ik kan niet zonder mijn kinderen meer leven en zou niet willen dat het terug iets komt van dat ze de kinderen terug aan hem toewijzen daarom graag een raad aub dank je wel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 03 dec 2012 16:09

Volledige voogdij bestaat niet (meer) in België. Er is steeds co-ouderschap. Dat houdt niet in dat er verblijfsco-ouderschap hoeft te zijn, maar het 'hoederech't of 'de kinderen aan iemand toewijzen', zoals dat vroeger genoemd werd, bestaat niet meer. Je zal steeds samen met je ex moeten overleggen over de belangrijke dingen des levens. Beslissingen dienen steeds samen te gebeuren.

Best is inderdaad naar een advocaat te stappen en de dingen uit te klaren. Eerst gesprek is vaak gratis en zal u wat meer duidelijkheid brengen over de gang van zaken tegenwoordig.

tina26
Topic Starter

#3 , 03 dec 2012 18:21

ja dank je wel voor de antwoord ik vind het ook dat we over alles samen afspreken maar hij wil het niet...bij hem gaat het enkel voor geld volgens mij want iets anders kan ik niet bedenken...hij wil over niks praten wat hem niet aanstaat...hij wil dat de kinderen bij hem blijven ingeschrijven en hij de kindergeld krijgt en ik voor zorgen en hij soms ? Mijn advokate had ik nogmaals gebeld en deze keer nam ze op en ging het in orde brengen ...ik weet mij geen raad

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”