BTW bij begrafenisfactuur

absint1609
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Vremde

BTW bij begrafenisfactuur

#1 , 18 sep 2007 19:24

[b]Mijn echtgenoot is op 27 januari 2006 overleden. Nu heb ik de factuur nagekeken, en nu blijkt dat de begrafenisondernemer 6% btw EN 21% btw heeft aangerekend. De btw was toch verlaagd van 21% naar 6% vanaf 1 januari 2006. Mag hij nog 21% gedeeltelijk aanrekenen??

Met dank
[/b]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 20 sep 2007 10:35

“TABEL A Goederen en diensten onderworpen aan het tarief van 6 pct...XXXIV Diversen. 2.De diensten die gewoonlijk door begrafenisondernemers worden verstrekt in de normale uitoefening van hun beroepswerkzaamheid, met uitzondering van: a)het verschaffen van spijzen of dranken om ter plaatse te worden verbruikt;b)de diensten verstrekt door kelners, diensters en alle andere personen die tussenkomen bij het verschaffen van spijzen en dranken aan de verbruikers in omstandigheden die het verbruik ter plaatse mogelijk maken;c)de diensten met betrekking tot de levering met plaatsing van grafkelders of -monumenten. “(20 JULI 1970 Koninklijk besluit nr. 20 tot vaststelling van de tarieven van de belasting over de toegevoegde waarde en tot indeling van de goederen en de diensten bij die tarieven.)

Onderzoek of de prestaties die de begrafenisondernemer aanrekent aan 21% al dan niet behoren tot voornoemde UITZONDERINGEN.

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

absint1609
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Vremde

#3 , 20 sep 2007 15:10

Bedankt, ik heb het nagekeken, en inderdaad, de 21 % btw is aangerekend voor bv de rouwbrieven, fotoprentjes ed.

Nogmaals bedankt voor info.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”