betalingen via geblokeerde rekeningen na overlijden

jpierre
Topic Starter
Berichten: 2

betalingen via geblokeerde rekeningen na overlijden

#1 , 27 okt 2012 17:53

mijn moeder is overleden (weduwe mijn vader is reeds 10 jaar geleden overleden) mijn broer wilde de koffietafel betalen via de geblokkeerde rekening van mijn moeder . de bank weigert. wat kan en mag de bank weigeren te betalen via de geblokeerde rekening van ons overleden moeder. wij verwachten ook nog andere rekeningen zoals oa van het ziekenhuis en dgl.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 okt 2012 19:39

Met een geblokkeerde rekening kunt u niet betalen. Daarom noemt men het een "geblokkeerde" rekening.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 okt 2012 20:08

Kosten die verband houden met het overlijden moete wel door de bank betaald worden (begrafenisondernemer, ziekenhuis, grafsteen, koffietafel,rekening gas en electro, huur, enz...) Je kan het echter niet zelf, maar moet met de faktuur naar de bank zelf gaan, die de betaling voor u zal doen.

Reclame

Marijkealleen
Berichten: 180

#4 , 14 nov 2012 17:31

Je hebt een document nodig : attest erfopvolging. Dit kan je bekomen bv. op het registratiekantoor (Herentals 1 in Herentals bv.) Daarvoor moet je een aantal documenten invullen. Nl. Het aanvraagformulier zelf, en daarvoor heb je nodig : origineel van een uittreksel van de akte van overlijden, afgeleverd door de gemeente, trouwboekje van de door de overledene afgesloten huwelijk(en), trouwboekjes van de kinderen

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 14 nov 2012 20:39

Bij mijn overleden erfgenaam werd er 1000 € aan inboedel aangehaald, maar zijn inboedel was dus daadwerkelijk niet verzekerd.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”