Hallo,
Ik wil mijn huurcontract van 1 jaar opzeggen maar ik ben een beetje te laat, nu vraag ik me af wanneer ik ten vroegste de woning kan verlaten. In mijn contract staat het volgende in:
"De huurovereenkomst wordt gesloten voor een periode van één jaar, die ingaat op 1 januari
2012 en verstrijkt op 31 december 2012.
De overeenkomst verstrijkt op het einde van de overeengekomen periode door middel van een
opzegging die de ene of andere partij ten minste drie maanden op voorhand betekent.
De huurovereenkomst kan slechts eenmaal, enkel schriftelijk en onder dezelfde voorwaarden
(behoudens indexatie van de huurprijs), worden verlengd zonder dat de totale duur van de huur
langer dan drie jaar mag zijn.
Bij ontstentenis van een tijdig betekende opzegging of indien de Huurder het goed
blijft bewonen zonder verzet van de Verhuurder, de huurovereenkomst geacht te zijn
aangegaan voor een duur van negen jaar te rekenen van de datum waarop de aanvankelijke
huurovereenkomst van korte duur in werking is getreden. In dat geval blijven de huurprijs
en de andere voorwaarden dezelfde als die welke bepaald waren in de aanvankelijk gesloten
huurovereenkomst van korte duur, zulks onverminderd de toepassing van de indexatie en
eventuele herziening van de huurprijs."
Kan ik mijn contract eind oktober opzeggen zodat ik de woning eind februari kan verlaten?
Alvast bedankt