laptop gekocht via 2dehands site

sloeberken
Topic Starter

laptop gekocht via 2dehands site

#1 , 16 sep 2012 13:23

Begin deze maand kocht ik een laptop op de site 2dehands levering was gratis.
heb deze laptop betaald bij bestelling eerst nageken alles was perfect en dan betaald, dus met de laptop is alles zoals afgesproken was.
Toen ik de laptop opstarte was de originele software verwijderd en stond er een ilegale versie op van windows7 Ultimate.
Tot 2 maal toe stuur ik een mailtje naar de verkoper met de vraag naar de originele software ( sticker achteraan was origineel van windows7 premium) doch geen enkele reactie van verkoper.
Op de factuur staat zijn website en logo maar geen adres of ondernemers nr en btw 0€ wat ik toch heel eigennaardig vind.
Is dit wel een ilegaal toestel, en wat kan ik doen want voel me met dit heel ongemakkelijk.

Alvast enorm bedankt voor jullie informatie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 16 sep 2012 13:58

Op een factuur ( genummerd ) staat minstens een adres , alsook BTW nummer . Indien niet het geval hebt u van een particulier gekocht , wat uw kansen op bezwaren verkleint .
Een illegale versie is zoals gezegd illegaal , wellicht ontvangt u geen updates van windows , en kunt u in de problemen komen met Microsoft voor gebruik illegale software .
Meer info zal hier wel op volgen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2012 14:18

Gebruik freeware zoals ubuntu (Linux) en Thunderbird en Mozilla en LibreOffice

Reclame

sloeberken
Topic Starter

#4 , 16 sep 2012 16:18

Die verkoper heeft op zijn website een ondernemers nr die ik gecheck heb en bestaat. Is een eenmanszaak gecheck op de website van unizo.
Dit had ik gedaan voor ik tot de koop ben over gegaan om zeker te zijn dat het van geen oplichter of partikulier ging.
Bij iedere nieuwe laptop is er officiele en legale software bij en ging in de advertentie om een nieuw toestel.
beste Franciscus ik koop en betaal voor een volledig nieuw toestel denk toch dat ik dan ook recht heb op die software.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”