Aangifte zonder informatie

sonshine
Topic Starter
Berichten: 22

Re: Aangifte zonder informatie

#16 , 14 sep 2012 14:19

Dus geen middelen geen weg? Zo simpel is het? Dan moet je maar frauduleus wat aangeven met de natte vinger en de rest ondergaan en betalen voor boetes e.d.? Ik denk niet dat het in huidige tijdsgeest nog acceptabel is je kinderen niet meer van eten te voorzien. Helaas is het wel zo dat wij in het leven gesmeten werden en tegenslag onze familienaam is. Geen van ons is bemiddeld om te gaan procederen en het dagelijk leven te bekostigen, het is dus kiezen, ik verkies mijn gezin te eten te geven dan! Of t'is elke dag je best doen om voor morgen genoeg over te houden of t'is gewoon van de lucht overleven hopelijk en hopen dat raadsheren en dames tevreden willen zijn met kleine voorschotjes ... ik vrees echter dat deze hoe dan ook niet motiverend genoeg gaan zijn.

Een methode waar kosten ten laste van het nalatenschap worden genomen zou bv uitkomst bieden, maar niemand is bereid die termijn van dergelijke procedure te wachten.

Het kan toch niet dat onvermogen als gevolg heeft dat je zo enorm genaaid zal worden? Er moet toch een middel, weg, uitkomst zijn om dit te voorkomen en alsnog gerechtigheid te bekomen? Nu dreigen wij reeds gestraft te worden voor laattijdige én niet correcte aangifte (we hebben geen info dus kunnen onmogelijk een correcte aangifte indienen). En da's nog maar het startschot ... Erven is toch een recht bekomen door geboorte??? Dus ons recht tot erven dreigd hier ons te worden ontzegt op bassis van financieel onvermogen :cry:

U kan het 95% frustratie noemen, voor ons is het bittere en pure realiteit waar we al maanden mee worstelen! Ik kan bevestigen dat het idd frustrerend is. Je bent virtueel "rijk" maar hebt geen euro te spenderen omdat een ander ermee aan de haal ging en dit zo jaren heeft voorbereid en gepland. Ja het is frusterend dat je boedelbeschrijf aanvraagt en je notaris het niet laat uitvoeren ondanks dat je bereid was de kost ervoor op te hoesten. Ja het is frustrerend als ze je zeggen "dat gebeurd een dezer" om dan weken later te zeggen dat het niet gebeurd is en "nu" te laat is ervoor ... Kans verkeken, zijn fout, maar wij draaien ervoor op!
Ook die virtuele rijkdom reken ze ons aan, "U zal erven dus u kan toch wel een voorschotje betalen van 600 euro" of uit mond pro deo advokaat "pro-deo ok, maar stimulatiepremie zal me gemotiveerd houden" ... en bijgevolg de pro-deo-documenten invult en int en vervolgens daarmee zijn opdracht als afgesloten beschouwd en niet langer reageerd op mail, op afspraak niet eens komt opdagen ...

De vraag? Wat moeten we ermee aanvangen? Geen rijkdom dus in eerste instantie (grote) kosten vermijden en correcte aangifte zien binnen te krijgen. Hoe doe je dit zonder info? Hoe doe je dit als je weet dat er enorm gefoefeld werd? Hoe ga je dan verder opnieuw zonder enorm berooid te worden financieel? De notaris vroeg uitstel, we zijn buiten de aangifte termijn dus aangifte onder voorbehoud kan niet meer, het moet bijgevolg goed en correct zijn of je krijgt boetes ... bovenop deze voor laattijdige aangifte.

Hoe bekom je gerechtigheid zonder persoonlijk vermogen te hebben?

Huwelijkcontract versus kinderen, welke heeft de overhand? Logisch? De kinderen, is het huwelijkscontract dan ongeldig in z'n geheel? Dat zou beteken dat eigendommen uit scheiding eerder integraal haar eigendom bleven en dus volledig onderwerp van ons nalatenschap uitmaken na recuperatie ervan want natuurlijk "verdwenen".
Hoe bekom je hier je recht ZONDER opnieuw hopen kosten te moeten doen. Er is een partner, komt erop neer dat alles in vruchtgebruik vast zit dus betalen voor ons en krijgen niets tenzij we gaan uitbetaling bekomen welke terug een (naar alle waarschijnlijkheid betalende) procedure is.

We kennen zogenaamd de weg, echter hebben we al tientallen routes gehoord maar niet een die uitvoerbaar blijkt, zonder geld sluiten ze meteen hoop wegen af, zonder info de meeste andere ook. Het paadje zoeken we waar we toch langsbinnen er toch komen. En dit kunnen we niet vinden! Weet U het?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Successie- & Registratierechten”