woon werkverkeer en fietsvergoeding

annickie1979
Topic Starter

woon werkverkeer en fietsvergoeding

#1 , 03 jun 2012 20:19

Ik heb vanaf 1/2011 t/m 6/2011 een brutotransportvergoeding ontvangen als tussenkomst woon werkverkeer.
Vanaf 7/2011 ben ik overgeschakeld van met de auto naar het werk te gaan, met de fiets te gaan. Hiervoor krijg ik van mijn werkgever een fietsvergoeding (en geen bruto transportvergoeding meer).
Hoe moet dit ingevuld worden op de belastingsbrief ?
Code 1254 wordt automatisch ingevuld met de brutotransportvergoeding, maar waar plaats ik dan die fietsvergoeding ?
Moet ik niet de brutotransportvergoeding + de fietsvergoeding invullen in code 1254 en in code 1255 (vrijstelling) enkel het bedrag van de fietsvergoeding ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KristofKDB

#2 , 03 jun 2012 21:31

Code 1254 overnemen vanop uw loonfiche 281.10 (wordt automatisch verwerkt via Belcotax in TOW)
Code 1255 350€ invullen.

Wanneer je een fietsvergoeding ontvangt van maximaal 0,21€/km is deze vrijgesteld van belastingen en moet je deze ook niet opnemen in uw aangifte.
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

annickie1979
Topic Starter

#3 , 04 jun 2012 21:37

Dank je wel !

Maar zou het niet interessanter zijn om beroepskosten te bewijzen ? Of lukt dat niet met deze combinatie (fietsvergoeding + tussenkomst woonwerkverkeer).
Ik doe 70 km per dag met de auto, 64 km met de fiets. Schatting is 50/50 auto/fiets.

Reclame

KristofKDB

#4 , 04 jun 2012 22:44

Kies je voor het bewijzen van je beroepskosten dan kan je het bedrag van 0,21 euro/km inbrengen als beroepkost en dus aftrekken van je belastingen.
Hier bovenop kan je 0,15 euro per kilometer van je wagen inbrengen.
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”