Betwisting factuur werken

Tom_kleine
Topic Starter

Betwisting factuur werken

#1 , 25 mei 2012 14:58

Beste,

Ik ontving een aangetekende zending aangaande een onbetaalde factuur.

Ongeveer een jaar geleden heb ik een appartement gekocht waarbij een nieuwe boiler was geplaatst. Toen ik bij de eerste koude de verwarming wou testen viel de boiler steeds uit en verscheen een foutcode. Ik heb contact opgenomen met de firma die de boiler geplaatst had, en zij beloofden van iemand te sturen. Ter plaatse bleek de boiler niet conform te zijn aangesloten waardoor deze dus uitviel. Het euvel werd verholpen. Ik ging ervan uit dat ik nergens voor hoefde op te draaien, en dat de firma haar eigen fouten had recht gezet.

Ik heb inderdaad enkele maanden geleden hiervan een factuur ontvangen, en heb vriendelijk gemaild dat ik onmogelijk kon opdraaien voor iets wat niet binnen mijn verantwoordelijk lag. Ik heb hierop niet echt een duidelijk geformuleerd antwoord gekregen, maar ging ervan uit dat ze dit wel gingen nakijken. Ik ben dus verbaasd van nu een aangetekende herinnering te ontvangen.

Hoe ga ik nu best met deze situatie om. Het is geen verschrikkelijk hoog bedrag, maar het gaat toch om het principe. Zou ik eerst opnieuw een mail sturen, of dien ik andere stappen te ondernemen?

Alvast bedankt,

Tom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eddy009

#2 , 25 mei 2012 18:23

Stuur een uitprint van uw mail thans per aangetekende zending op en deel mede dat u verwijst en volhardt naar uw voormelde e-mail.

Het spreekt voor zich dat in casu de (wettelijke) garantie dient te spelen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”