Verkleinin​g tuin appartemen​t

Vandebos

Re: Verkleinin​g tuin appartemen​t

#16 , 16 mei 2012 11:05

Dan is er nog steeds een koopakte... Waarin staat of die grond bij het pand hoort of niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 16 mei 2012 11:12

@ vandenbos, als de verhuurder in het huurcontract het gebruik van een tuin belooft, dan moet de verhuurder die belofte toch nakomen? Zelfs al behoort die grond tot een ander perceel. Hij heeft het genot van een tuin beloofd. en die is er nu ineens niet meer. Dan denk ik dat een vermindering in de huurprijs een redelijke compensatie is.
Bovendien, als de verhuurder een tuin belooft in het huurcontract die zelfs niet eens van hem is, is het nog véél erger denk ik: dan heeft hij al die tijd een huurprijs ontvangen voor iets dat hij niet verhuren kan/mag.
De huurcompensatie is nog altijd een legitieme vraag, denk ik.

james3971
Topic Starter

#18 , 16 mei 2012 11:27

@Vandebos, het stuk tuin naast de woning waarover je twijfelt hoorde wel degelijk oorspronkelijk tot het pand.
Initieel was het de bedoeling dat daar parking zou komen, omdat ons appartementsgebouw over onvoldoende parkeerruimte beschikt.
Onlangs pas werd dit perceel verkavelt zodat men er op zou kunnen bouwen. Ik weet dit van het Agentschap van Wegen en Verkeer, omdat onlangs de parking vooraan ons appartementsgebouw werd afgesloten: dit was een van de voorwaarden om dat perceel te mogen verkavelen.

@eylis, inderdaad dat zou ik ook verwachten. Ik ga eens kijken hoe ik dit best aanpak.

Reclame

Terug naar “Huren”