De reden daarvan is simpelweg dat het echt niet makkelijk is met een poes op een appartement als je fulltime werkt.
Klopt in het geheel niet. Tenzij je natuurlijk bedoelt dat je zodanig veel en lang weg bent van huis dat je ze niet kan voeden.
Kort nadat we de poes weggegeven hebben (inclusief veel speelgoed ...) werden we op facebook uitgemaakt voor dierenhaters, ...
Dierenhaters is natuurlijk sterk overdreven. Eerder spijtig genoeg een van de vele duizenden mensen die een dier in huis nemen maar dan hun verantwoordelijkheid niet willen of kunnen opnemen tov het dier. Je eerste post waarin je verkeerd inschat dat je een kat geen 8h per dag kan of mag alleen laten bevestigd mijn vermoeden dat jij en je vriendin misschien niet geschikt zijn als ouder voor een dier. Dat is natuurlijk je eigen schuld niet, niet iedereen heeft de nodige affiniteit met dieren.
Maar nu bleek de kat ziek te zijn , iets waar we totaal niets van wisten.
Nog een bevestiging erbij dat je beter geen kat of welk ander dier in huis had genomen. Normaal gesproken, ik zeg wel meestal dus niet altijd, zou je toch kleine verschillen in gedrag moeten opgemerkt hebben. Afhankelijk hoe sterk de persoon gehecht is aan het dier zou hem dat doorgaans moeten opvallen.
Nu hebben ze ondertussen tot 600 euro (ja 600 euro!) aan kosten gedaan aan die kat.
Iets teveel vind ik dat nu ook weer, niet iedereen kan dat betalen, zij zullen dan wel heel veel van die kat houden.
Iets wat wij zelf nooit zouden doen voor een kat.
Dat is verkeerd, een kat is niet meer of minder dan een hond. Maar nogmaals een bevestiging dat u die nodige affiniteit met een dier niet aangeboren is.
Nu is het probleem is dat de kat nog op onze naam stond op het papiertje bij de dierenarts. Ze proberen er dan ook mee te dreigen dat wij die facturen moeten betalen. Maar wij hebben nooit inspraak gekregen of wij al dan niet die kosten zouden doen aan deze kat.
Als ik het goed begrijp beschouwen zij dit alsof ze de figuurlijke "kat in een zak" gekocht hebben (gekregen dus in feite)
Kan iemand bevestigen dat we hier in ons recht zijn ?
De dierenarts heeft gelijk en U bent in uw recht en zij hebben geen (katte) poot om op te staan.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard