hoe gebeurt verdeling eigendommen? moeilijk geval

tismoeilijk
Topic Starter
Berichten: 67

hoe gebeurt verdeling eigendommen? moeilijk geval

#1 , 06 mei 2012 15:09

beste

een vriendin van mij gaat erven (zus van grootvader is overleden), het betreft grond (bouwland, bergplaats, serre) van zeker 10000 m2 met 2 halfopen eigendommen erop.

Zal verkocht worden rond de 700000 €

op de papieren die ze kreeg van de notaris staat be 1/144 maar we vinden nergens terug wat het deel precies is dat ze zou krijgen.

Indien meer info nodig vraag maar. Ik neem dan over wat op de papieren staat.

dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 mei 2012 16:17

Mogelijks zal ze 1/144ste van de totale erfenis erven. Als ik goed reken dus zo'n 4.861 €.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 06 mei 2012 16:43

BE : zou kunnen staan voor blote eigendom. Weet wel dat er successierechten moeten ebtaald worden. In de categorie 'vreemden' ( want niet rechte lijn) kan dat meer dan 50 % zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

tismoeilijk
Topic Starter
Berichten: 67

#4 , 06 mei 2012 17:03

BE : zou kunnen staan voor blote eigendom. Weet wel dat er successierechten moeten ebtaald worden. In de categorie 'vreemden' ( want niet rechte lijn) kan dat meer dan 50 % zijn.

ze zegt dat haar moeder daar al successierecht op betaald heeft (moeder is ook overleden)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 06 mei 2012 19:43

BE : zou kunnen staan voor blote eigendom. Weet wel dat er successierechten moeten ebtaald worden. In de categorie 'vreemden' ( want niet rechte lijn) kan dat meer dan 50 % zijn.

ze zegt dat haar moeder daar al successierecht op betaald heeft (moeder is ook overleden)
Indien haar moeder overleden was voor de persoon die nu is overleden kan ze toch geen erfenisrechten op deze nalatenschap betaald hebben????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

tismoeilijk
Topic Starter
Berichten: 67

#6 , 07 mei 2012 11:27

BE : zou kunnen staan voor blote eigendom. Weet wel dat er successierechten moeten ebtaald worden. In de categorie 'vreemden' ( want niet rechte lijn) kan dat meer dan 50 % zijn.

ze zegt dat haar moeder daar al successierecht op betaald heeft (moeder is ook overleden)
Indien haar moeder overleden was voor de persoon die nu is overleden kan ze toch geen erfenisrechten op deze nalatenschap betaald hebben????
dat zei ik haar ook
de 'grootvader' is langer overleden en toen heeft haar moeder blote eigendom geerfd en daar zal ze dan toch erfenisrecht op betaald hebben.

De verdeling gebeurt nu omdat ook de grootmoeder overleden is. Kan toch kloppen?

Terug naar “Successie- & Registratierechten”