appartement huis kopen met (auto)lift

pablo1
Topic Starter
Berichten: 43

appartement huis kopen met (auto)lift

#1 , 03 mei 2012 09:34

Ik heb een huis in het vizier binnen een project app., lofts, renovatie en nieuwbouwwoning,
de ondergrondse 16 staanplaatsen zijn gemeenschappelijk, alsook de binnen tuin.
Voor zich naar de staanplaatsen te begeven werkt die met een autolift (4000 kg) met 2 stopplaatsen.
Vermits dit allemaal nog in aanbouw is, zijn de kosten nog niet gekend en kunnen ze ons dit niet mededelen.
Ik hoor dat een gewone lift 1250 kg kost rond de 75000 à 100000 en meer. Ik vrees een autolift 4000kg dat dit echt een fortuin kost, indien deze ooit moet vernieuwd worden, de onderhoudskosten en herstellingskosten dat dit niet min is. Ik begrijp dat hiervoor al van het begin een reserves worden aangelegd, omwille van de zware kosten die liften meebrengen.

Heeft er iemand ervaring mee wat de kostprijs van liften betreffende onderhoud, herstellingen, abonnement telefoon in de lift ect ... ,

Iedereen zegt, nooit een appartement kopen met lift,dat dit extra en dure kosten zijn, wat doorweegt op het budget. Ik heb nu wel een huis in het vizier, maar het mede-eigendom wordt hier toegepast omdat er veel gezamenlijk is.

De autostaanplaatsen zijn apart te kopen, is er een verplichting om bijkopend bij het huis een staanplaats te kopen?


Graag ervaringen van mede eigenaars

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 03 mei 2012 10:13

De autostaanplaatsen zijn apart te kopen, is er een verplichting om bijkomend bij het huis een staanplaats te kopen?
Aparte aankoop = afzonderlijk privatief kavel met eigen aandelen
Verplichting = is mogelijk, maar moet in dat geval expliciet in de basisakte zijn opgelegd.

Ken je de parkeermogelijkheden/beperkingen in de omgeving en hun geplande evolutie?
Raadpleeg het gemeentebestuur.

Een YouTube filmpje die het functioneren van een autolift van 2,8 ton in een hotel toont (ervaring van een hotelgast):
http://www.youtube.com/watch?v=TmWAo6L2Rqo

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”