huurder huurt nu reeds 2jaar en 9 maand. als ze haar opzeg geeft zodat het huurcontract eindigt op drie jaar en één maand is ze de huurder geen vergoeding verschuldigd. Een opzeg geven zodat het contract exact op drie jaar eindigt is soms reeds door de rechtbank teruggefloten (1 maand wederverhuring verschuldigd)Hou er rekening mee dat je vierde jaar pas over drie maanden van toepassing is.
Waar halen jullie huurders en verhuurders het toch van in je hoofd dat je moet herbehangen als je de woning verlaat. De huurwet spreekt hier van slijtage (normale). Dus het is de verhuurder die na zo'n 6-9 jaar de woning van nieuw behang dient te voorzien. Je zou dat dus in pricipe kunnen eisen van de verhuurder als je langer dan die periode de woning bewoont. Als het behang vervuild is door nicotine is dat natuurlijk iets anders. Ik weet ook niet F of zo'n clausule wel wettig zou zijn. Misschien wel als er een vergoeding tegenover stond.het enige waar hij me mss iets voor zou kunnen aanrekenen is omdat het niet opnieuw behangen is.
klopt niet, indien behang ouder is dan 9 jaar wordt ervan uitgegaan dat het boekhoudkundig is afgeschreven. Dat wil nog niet zeggen dat de verhuurder iets dient te vervangen omdat het boekhoudkundig is afgeschreven. Bovendien Is dit een algemene regel uit de jaren '80, geen sluitende wetgeving waarin rekening wordt gehouden met moderne soorten behangpapier die een beduidend langere levensduur hebben. (denk maar bv. aan al de glasvezelbehangen)Waar halen jullie huurders en verhuurders het toch van in je hoofd dat je moet herbehangen als je de woning verlaat. De huurwet spreekt hier van slijtage (normale). Dus het is de verhuurder die na zo'n 6-9 jaar de woning van nieuw behang dient te voorzien. Je zou dat dus in pricipe kunnen eisen van de verhuurder als je langer dan die periode de woning bewoont. Als het behang vervuild is door nicotine is dat natuurlijk iets anders. Ik weet ook niet F of zo'n clausule wel wettig zou zijn. Misschien wel als er een vergoeding tegenover stond.het enige waar hij me mss iets voor zou kunnen aanrekenen is omdat het niet opnieuw behangen is.
art 1732 BW maakt deel uit van de gemene huurwetgeving, niet de woninghuurwetgeving die expliciet van dwingend recht is gemaakt.dwingend recht staat boven contractuele overeenkomst.
huurder moet natuurlijk wel relatieve nietigheid uitroepen over
die overeenkomst ,de rechter mag ambtshalve geen nietigheid uitroepen.