x
Bij wijs gebruik van de privacy-instellingen van Facebook lijkt me dat je gerust (binnen perken) je gang kan gaan. Werkgevers hebben per definitie geen zaken met wat je al of niet op Facebook zet. Mij lijkt het vooral paniekzaaierij... Er zijn dingen die je idd. beter niet op Facebook zet, maar mits je je gezond verstand gebruikt zie ik niet direct een probleem, hier ook niet trouwens...
Wat me derhalve als onbegrijpelijk overkomt is de reactie van de TS t.o.v. de acties van zijn directeur... Ik snap niet waarom ie vlakaf niet gezegd heeft dat de directeur totaal geen zaken heeft met wat er al of niet op zijn Facebook staat... Ik betwijfel in alle eerlijkheid dat de directeur in dit geval ook maar iets had kunnen doen... Aangenomen dat hij iets had mogen doen...
Wat betreft de dame die hem getipt heetf, dat zijn nu eenmaal de gevaren van het inet, je kan er maar weinig aan doen. Of je je nu wapent met de wet of niet....
Een mogelijk scenario:
Facebookvriend TS neemt een screenshot van de foto, plaatst die op zijn beurt op een andere site... Afhankelijk van welk gedeelte van de screenshot die facebookvriend online zet, kan de vrouw bijvoorbeeld de naam van de oorspronkelijke poster gezien hebben....
Wat ga je in een dergerlijk geval legaal doen?