Recht en sociaal recht: verzoekschrift en procedures

marcus123
Topic Starter

Recht en sociaal recht: verzoekschrift en procedures

#1 , 04 apr 2010 18:43

Nog een Belgische site over sociaal recht. Zowel de soorten verzoekschriften als de mogelijkheid om in beroep te gaan, staan er duidelijk uitgelegd. Het gaat om beroep tegen een beslissing (of uitblijven ervan) door een openbare instelling zoals RVA, OCMW, RIZIV, e.a.

Klik op link.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SAMY
Berichten: 1

#2 , 17 jan 2011 15:23

HOE KAN JE EEN VERZOEKSCHRIFT,DAT JE ZELF INGEDIEND HEBT VAN DE ROL AFHALEN,omdat HET ZIEKENFONDS je eerst negatief advies geven ,en zeggen dat je 3 MAANDEN hebt om beroep te tekenen,en als je op de laatste dag beroep intekent,krijg je in die week een positieve beslissing....
NU MIJN VRAAG HOE KAN IK DE ZAAK VAN DE ROL HALEN,omdat het ziekenfonds zal proberen om via de rechter hun behandelwijze opleggen ,en een gedwongen opname afdwingen.
DANK U

marcus123
Topic Starter

#3 , 05 feb 2011 11:10

Je kan steeds vragen om een zaak van de rol te halen, indien je dit zelf op de rol geplaatst hebt. Bij de AR is het zo dat de tegenpartij wordt gecontacteerd. Wil je een zaak die je bracht voor de AR schrappen van de rol dan kan je een verzoek tot schrapping indienen via de griffie van de AR. De regelgeving omtrent ziekteverzekering is me niet bekend.

Reclame

marcus123
Topic Starter

#4 , 12 feb 2012 19:37

Bovenstaande site bestaat niet meer.

Duralexia
Berichten: 41

#5 , 13 jun 2017 07:38

Iemand een nieuwe link ?

Terug naar “Nuttige sites”