afrekening water

ch1984
Topic Starter

Re: afrekening water

#16 , 13 dec 2011 17:05

wij hebben ons appartement verlaten 2 maanden geleden, ik heb bij de opzeg van ons appartement reeds een eerste maal verzocht om een afrekening. Kan ik vanaf die datum interesten al aanrekenen? Ik vermoed van wel?

hartelijk dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 13 dec 2011 17:10

Ik zou persoonlijk de interesten laten voor wat ze zijn en dit in het geding als een gebaar van goede intentie gebruiken... ("ik ga hier niet zeveren over €2 of €5 aan interesten edelachtbare, ik wil gewoon de door mij teveel betaalde som terug...")

Daarentegen zou ik de vrederechter wel verzoeken:

- de verwerende partij te veroordelen tot de verplichting van het plaatsen op zijn kosten van individuele tellers (kunnen ook tussentellers zijn)
- de correcte verrekening van de gratis m³ water in de jaarlijkse afrekening te voorzien.

ch1984
Topic Starter

#18 , 14 dec 2011 10:05

Ik zou persoonlijk de interesten laten voor wat ze zijn en dit in het geding als een gebaar van goede intentie gebruiken... ("ik ga hier niet zeveren over €2 of €5 aan interesten edelachtbare, ik wil gewoon de door mij teveel betaalde som terug...")

Daarentegen zou ik de vrederechter wel verzoeken:

- de verwerende partij te veroordelen tot de verplichting van het plaatsen op zijn kosten van individuele tellers (kunnen ook tussentellers zijn)
- de correcte verrekening van de gratis m³ water in de jaarlijkse afrekening te voorzien.

bedankt!

de gratis m³, zijn die niet automatisch verrekend in de afrekening van de watermaatschappij? Want dat zijn de cijfers die wij doorkregen?

en ivm interesten.. bij de opzeg van ons appartement hebben we een AS gestuurd met verzoek tot afrekening.. bij het verlaten van het appartement nogmaals.. vanaf welke datum kan ik de interesten laten lopen?

het gaat mij echt om het principe.. zij deden ook altijd moeilijk over indexaties van 0.5€..

Reclame

Vandebos

#19 , 14 dec 2011 10:18

Vanaf het ogenblik dat het as verzonden werd kan u interesten aanrekenen.

In een blok op een gemeenschappelijke teller dient de beheerder van het gebouw jaarlijks met een document van de gemeente hat aantal bewoners van het pand te bewijzen zodat de watermaatschappij de correcte gratis m³ kan plaatsen op de factuur.

ch1984
Topic Starter

#20 , 14 dec 2011 10:28

Vanaf het ogenblik dat het as verzonden werd kan u interesten aanrekenen.

In een blok op een gemeenschappelijke teller dient de beheerder van het gebouw jaarlijks met een document van de gemeente hat aantal bewoners van het pand te bewijzen zodat de watermaatschappij de correcte gratis m³ kan plaatsen op de factuur.

ah,kan ik dus een document door hun laten sturen waarin ze dit bewijzen?

bedankt!

Vandebos

#21 , 14 dec 2011 10:32

Op de officiële factuur zou het aantal gratis m³ water dienen te staan en het aantal personen waarop dit werd berekend. U heeft het recht deze in te kijken en hiervan indien gewenst nota's te nemen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#22 , 14 dec 2011 11:25

Ze houden wel enkel rekening met de gezinstoestand op 1 januari van het lopende jaar.
Dus als er op 2 januari gezinsuitbreiding is, ben je dat gratis water voor de rest van dat jaar kwijt. :(

ch1984
Topic Starter

#23 , 17 dec 2011 21:11

verhuurder reageert nog steeds niet. Ze hebben een email gestuurd met de afrekening, maar dat is ruim weer 2 weken geleden.. Tot op heden nog geen betaling gezien.. ik ben het grondig beu..dit wordt vredegerecht!

ch1984
Topic Starter

#24 , 17 dec 2011 21:45

kan ik een NV oproepen voor het vredegerecht? en zoja, moet ik dan naam en voornaam geven, of kan ik gewoon de NV oproepen met het adres?

dien iik hiervoor ook een bewijs van woonst van die NV toe te voegen?

Terug naar “Huren”