Heren,
Klein vraagske... Heb juist iets voorgehad, en ben er niet 100% gerust in. Zeker niet na een paar uitspraken van mijn echtegnote.
De straat waarin het gebeurd is is enkelrichting, zo ver ik weet ook voor de fietsers. De straat waar ik van uit kwam gaf uit op die straat, met uiteraard voorrang van rechts. Ik stond aan te schuiven om in te voegen. De auto rechts van me hield in, dus wou ik de straat op rijden. Op dat moment was er echter een fietser links van me opgedoken (tegen de richting in aan het rijden, en zonder licht), die ik niet had gezien. Het gevolg kan zich raden, ik zag ze toen ik optrok, maar te laat. En uiteraard raakte ik haar. Heel lichtjes maar, ik heb geen schade aan de wagen gezien, de fiets weet ik niet...
Ik ben uitgestapt, heb verschillende malen gevraagd of het wel ging, ze zei "it's OK". Ik ben van nature nogal timide en gezien ze omringd werd door een aantal nogal drukdoende mensen, ben ik dan maar verbouwereerd verder gereden. Niemand hield me tegen, mijn vrouw die buschauffeur is en die bij me zat zei ook niets.
Nu komen de twijfels natuurlijk. Had ik ze toch halvelings moeten verplichten een aanrijdingsformulier in te vullen? Had ik überhaupt iets kunnen doen? Kan ze nu nog zomaar gaan spreken van vluchtmisdrijf? Ben ik wel in fout? Ze reed tenslotte tegen de richting in, en zonder verlichting.
Kan zij alsnog iets doen? Er zijn getuigen genoeg die haar hebben horen zeggen dat het OK was, en ik was lichtelijk de kluts kwijt (beginnend chauffeur en zo) Heb ik iets verkeerds gedaan? Wat zijn de mogelijke gevolgen?
En nog een vraag die een beetje apart staat. Mijn echtegnote beweert dat zij geen getuige is gezien ze met me getrouwd is, en dat daarom haar getuigenis niet aanvaard kan worden. Klopt dit wel? Mij klinkt het een beetje bevreemdend in de oren, maar jah...
Nogal wat vragen in 1x, ik weet het...