aannemer vergeet nis uit te voeren dat op plan staat

Ragnar
Topic Starter
Berichten: 2

aannemer vergeet nis uit te voeren dat op plan staat

#1 , 29 mar 2007 08:29

Geachte,

Vorig jaar zijn wij begonnen met de bouw van ons huis.
Wij hebben gekozen voor sleutel op de deur.
Tijdens de dakwerken is de uitvoerder vergeten een nis te realiseren dat op het plan staat onder het dakraam, wij kwamen er later achter dat deze nis dus niet gerealiseerd was. Wij zijn daarop naar de aannemer gestapt en hun antwoord was direct "'we kunnen voor die nis het dak er niet meer vanaf halen!" Wij wilde hier toch een vergoeding en stelde een aantal voorstellen, maar zij gingen hier niet mee akkoord, en wilde het bedrag van de nis terug storten. IK vind dit niet bepaald een compensatie om er zo gemakkelijk vanaf te komen, daarbij hebben wij voor deze nis getekend. Wie kan mij vertellen wat ik hieraan kan doen en of ik ook mijn gelijk kan halen???

met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 29 mar 2007 08:45

Wat met de verantwoordelijkheid van de architect?
Hij volgt de werken toch, hij moet toch gezien hebben dat ze 'nie goe' bezig waren?

Kan een lange juridische strijd worden!

Steek hier eens uw licht op:
http://www.arbitrage-mediation.be/index-nl.htm

sperwer
Berichten: 1155

#3 , 29 mar 2007 17:51

Geld aannemen en verder zo laten.
Een proces zal je mss meer kosten dan de nis en misschien toch enkel de kosten voor de nis laten terug betalen.

Reclame

Ragnar
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 04 apr 2007 06:59

We zijn met de aannemer tot een compromis gekomen, hij komt een vergoeding tegemoet met extra's in het huis om de teleurstelling bij ons weg te nemen en toch een goed vertrouwen in hen te blijven hebben!!

bedankt voor de reactie's

Terug naar “Aanneming”