Schulden

vidirk1
Topic Starter
Berichten: 4

Schulden

#1 , 28 jul 2011 19:30

Hallo! Een jaar geleden hed ik een relatie met een vrouw. Die relatie is stuk gelopen. Maar ze had een lening van 8000 euro afgesloten en daar deels meubels mee gekocht. toen de relatie stuk liep heb ik een papier ondertekend dat ik de lening zou afbetalen in ruil voor de meubelen. Ze ging me binnen de week een bedrag terug betalen van geld dat ik te goed had van die lening. Dat heeft ze niet gedaan. Maar dat kan ik dus niet bewijzen dat ze dat zou terug betalen. ik heb niet mee getekend voor die lening bij de bank of zo. Toen ze hier woonde stond de egw op haar naam. Die rekening heeft ze ook niet betaald . Nu heb ik een brief van haar advokaat gekrege dat ze dat geld opeissen omdat ik weiger om die lening te betalen.En anders gaan ze naar het gerecht. Wat kan ze doen? wat kan ik doen? graag goede raad mvg Dirk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 jul 2011 20:30

Als u schriftelijk bevestigd heeft dat u een bedrag gelijk aan die lening zult terugbetalen in ruil voor onvangen meubelen dan bent u daar inderdaad toe verplicht. Het verband met de rekening egw die niet werd betaald door uw voormalige vriendin ontgaat me volledig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 aug 2011 11:06

Ze ging me binnen de week een bedrag terug betalen van geld dat ik te goed had van die lening.
Dit staat ook op dat papier dat u ondertekend hebt (of op een ander door uw ex ondertekend document)? Indien ja, maakt dit deel uit van de overeenkomst (of is dit een tweede overeenkomst), en moet uw vriendin dat bedrag terugbetalen, wat niet automatisch betekent dat u de lening niet moet afbetalen indien uw vriendin dat bedrag niet aan u betaalt. Het betekent wel dat u dat bedrag via de correcte juridische weg kan opeisen.

Indien die afspraak echter niet op papier staat, hebt u geen been om op te staan.

Gevolgen van het niet betalen van de lening door u: ex krijgt problemen met de bank en u krijgt problemen met uw ex. De bank zal geen geld van u eisen, maar van uw vriendin, die de lening aanging, waarop uw ex vriendin terecht het geld van u eist, aangezien u getekend hebt (overeenkomst tussen u en uw ex) deze lening af te betalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”