Kunnen wij een hypothecaire lening verkrijgen?

xxxxxx
Topic Starter
Berichten: 2

Kunnen wij een hypothecaire lening verkrijgen?

#1 , 16 jul 2011 16:04

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben een mooi huis op het oog.
5 jaar geleden was ik zelfstandig en heb ik mijn zaak overgelaten aan
een familielid (ondertussen heeft niemand vd familie nog contact met hem!)

Omdat hij mij niet op tijd uitbetaalde kon ik mijn lopende lening van toen niet tijdig afbetalen,
waardoor ik op de zwarte lijst terecht kwam.

Ondertussen is de lening afbetaald (nog maar net)
Mijn vriend krijgt 100 000 euro van zijn ouders.
Ik heb jammer genoeg geen spaarcenten (ja wel iets maar dat is voor noodgevallen....)

We hebben beiden vast werk.
Het huis dat wel willen kopen kost 325000 euro en van die 100 000 euro zouden wij een deel in
het zwart willen betalen en het schrijfgeld.

Zou de bank er moeilijk over doen omdat ik op een zwarte lijst sta? Alles is betaald...
We hebben vast werk, en 100 000 euro handgeld...

Graag raad.
We kunnen pas vrijdag naar mijn bank gaan, en ik slaap er niet van! :0(

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jul 2011 09:51

De bank zal het natuurlijk onmiddelijk zien dat je op de zwarte lijst staat, en als alles afbetaald is sta je er nog 1 jaar op.

Als je aan de bank kan bewijzen dat dit afbetaald is, zal je een goede kans maken dat ze u het geld zullen lenen, ik zou het hun vanaf het begin maar zeggen want ze komen er anders toch achter.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 19 jul 2011 13:14

Als u 100 000 euro in het huis kan investeren dan blijft er nog 225 000 euro, zelfs dat is een mooi bedrag om te lenen bij de bank.

Uit mijn ervaring kan ik zoals iemand anders het hier netjes had gezegd 'met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' zeggen dat de bank u die lening niet zal toestaan.

Ik weet natuurlijk ook niet wat uw maandelijkse inkomsten zijn, maar best is natuurlijk open kaart te spelen met uw bank. Misschien levert het u nog iets op.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”