Ik dacht dat het wel duidelijk was dat dat sarcastisch bedoeld was, ik weet ook wel dat je een ander niet mag schaden, mocht het niet zo overgekomen zijn mijn welgemeende excuses, als er iemand aanstoot neemt zal ik het kuisen... Maar alle gekheid op een stokje: normaal zou ik denken dat je van andermans eigendom gewoon afblijft, de logica zelve.Dergelijke kaartjes worden ook regelmatig in brievenbussen gedumpt.... Sommige controlediensten zijn uiterst geïnteresseerd in dergelijke kaartjes omdat controles op sociale zekerheid en de bij de koper aanwezige wagens zeer vaak ernstige overtredingen aan het licht brengen.
Uw idee over de wettigheid van uw alternatief handelen en het stroken met de idee achter dit forum klopt volledig. Wie kuist dus, u of ik?
Titel van uw post is niet correct (ruitewisser); 2 weken geleden nog gezien toen ik naar mijn auto ging op de parking van een Shopping Center 'In het Waasland' -> kaartje wordt niet onder de ruitewissers gestoken, maar tussen de raam-rubbbers van de bestuurdersdeur en kerel voelde duidelijk zichtbaar aan de klink van mijn auto (1 jaar oud, dus geen export kandidaat). Gezien ik op minder dan 20m kwam aangereden met mijn winkelkar de paniekknop van het alarm ingedrukt met als gevolg loeiende sirene en iemand die zich uit de voeten maakte... Gezien mijn zoontje in de kar zat verder fysiek geen gevolg aan gegeven (jammer, ben zwarte gordel judo en voelde mijn vuisten jeuken) maar e-mail gestuurd naar het bewuste shopping center met een relaas van de feiten. Geen reactie tot nog toeU kent het allemaal: u hebt uw wagen ergens geparkeerd, bij voorkeur op de parking van een supermarkt, en er steekt zo'n kaartje in je deur dat "ze" geïnteresseerd zijn om uw wagen te kopen. Niet alleen de uwe overigens, alle auto's op de parking hebben zo'n kaartje, van de spiksplinternieuwste Mercedes tot een dertig jaar oude verroeste Fiat, blijkbaar is de interesse zéér breed. Ze komen zelfs al op de (privé)parking van mijn werkgever ronselen. Naar het schijnt is dit echter een truc om in de gauwte te kunnen zien of uw wagen wel op slot is, en of er niets interessants te pikken valt. Als ze dan door veiligheidsdiensten worden aangesproken, hebben ze zogezegd een "excuus" omdat ze flyers aan het verdelen zijn.
Hoe valt hier eigenlijk het beste te reageren? De security van de supermarkt in kwestie waarschuwen als ze bezig zijn? Ergens aangifte van doen? Die plaag moet toch eens stilaan ophouden me dunkt, d'r wordt bitter weinig tegen ondernomen...
U hebt eigenlijk wel gelijk. Vroeger staken ze die dingen wel eens onder de ruitenwisser, maar onder de rubber van uw zijraam is natuurlijk dichter bij de klink, en kan je "toevallig" wel eens morrelen om te zien of de deur dicht is. Uit de voeten maken is eigenlijk wel zoveel als een schuldbekentenis. Een andere vraag: in hoeverre zou bij een gebeurlijk incident de supermarkt mee verantwoordelijk zijn. Ze zeggen wel altijd dat ze niet verantwoordelijk zijn voor gebeurlijke ongevallen zijn, maar poging tot diefstal kwalificeert volgens mij niet als "ongeval", i.e. volgens mij moet de directie van een dergelijke supermarkt zijn verantwoordelijkheden nemen. Zoals daar zijn: dat soort "ticketjesuitdelers" van hun parking verjagen, de politie erbij laten komen om de nodige vaststelling te laten doen en last but not least (maar daar beschadigen ze hun eigen imago mee): de klanten waarschuwen. En daar schieten ze m.i. tekort.Titel van uw post is niet correct (ruitewisser); 2 weken geleden nog gezien toen ik naar mijn auto ging op de parking van een Shopping Center 'In het Waasland' -> kaartje wordt niet onder de ruitewissers gestoken, maar tussen de raam-rubbbers van de bestuurdersdeur en kerel voelde duidelijk zichtbaar aan de klink van mijn auto (1 jaar oud, dus geen export kandidaat). Gezien ik op minder dan 20m kwam aangereden met mijn winkelkar de paniekknop van het alarm ingedrukt met als gevolg loeiende sirene en iemand die zich uit de voeten maakte... Gezien mijn zoontje in de kar zat verder fysiek geen gevolg aan gegeven (jammer, ben zwarte gordel judo en voelde mijn vuisten jeuken) maar e-mail gestuurd naar het bewuste shopping center met een relaas van de feiten. Geen reactie tot nog toe
Het Shopping Center en de Supermarkt waarin in mijn OP sprake was zijn wel niet aan elkaar gelieerd. De ene is het Shoppingcentrum in X en de supermarkt is enkele kilometers verder in Y.ik vermoed dat het een zelfregulerend systeem is -> als er voldoende klachten zijn zal er wel tegen opgetreden worden. Gezien het een shopping center met een kleine honderd winkels betreft, is het moeilijk om je te richten tot de supermarkt waar je boodschappen hebt gedaan. Vandaar mijn mail/klacht naar de "uitbater" - vind het vreemd dat ik nog geen reactie heb gekregen want aan het aantal security mensen in het shopping center te zien wordt er wel degelijk aandacht besteed aan veiligheid
Vandaar ook de vraag.. Alle begrip, maar je zou verbaast staan van het aantal mensen die bij de letter R stoppen als ze "sarcasme" opzoeken in het woordenboek...Ik dacht dat het wel duidelijk was dat dat sarcastisch bedoeld was, ik weet ook wel dat je een ander niet mag schaden, mocht het niet zo overgekomen zijn mijn welgemeende excuses, als er iemand aanstoot neemt zal ik het kuisen... Maar alle gekheid op een stokje: normaal zou ik denken dat je van andermans eigendom gewoon afblijft, de logica zelve.Dergelijke kaartjes worden ook regelmatig in brievenbussen gedumpt.... Sommige controlediensten zijn uiterst geïnteresseerd in dergelijke kaartjes omdat controles op sociale zekerheid en de bij de koper aanwezige wagens zeer vaak ernstige overtredingen aan het licht brengen.
Uw idee over de wettigheid van uw alternatief handelen en het stroken met de idee achter dit forum klopt volledig. Wie kuist dus, u of ik?
Ik moet wel zeggen dat ik dergelijke kaartjes nog nooit in de brievenbus heb aangetroffen, het is inderdaad denk ik als eerste plaats bedoeld als lijp excuus om aan andermans auto te kunnen morrelen en toch nog een "plausibel" (?) excuus achter de hand te houden. Maar ik ga uw opmerking van die controlediensten in het achterhoofd houden, lijkt me een nuttige suggestie.
Ik kom daar ook regelmatig en zie af en toe inderdaad personen die kaartjes "verdelen". Goed om te weten dat de security hier op reageert. Als ik het nog eens merk, zal ik zeker de securityagent aan de ingang inlichten.Hier ook kaartjes tussen de rubber van het raam zij portier en dit regelmatig in gans de straat .
Nu een tijd geleden waren ook zo mensen bezig op de parking van Media Markt Oostakker , ik melde dat aan de security van Media Markt en ze zijn direct in actie getreden om de onnodige gasten weg te krijgen .