Lening laten herschrijven?

BaltimoreFred
Topic Starter
Berichten: 1

Lening laten herschrijven?

#1 , 10 jul 2011 10:31

Beste,

Wij wonen nu 2 jaar in ons huis, maar waar wij tot voor kort geen probleem hadden dat we enkel een terras en geen echte tuin hadden, missen we dat nu steeds meer mede door de mooie dagen die we gehad hebben in april-mei.
Daarom zijn we terug op de immomarkt beginnen rondkijken naar iets waar wat meer groen bij is, nu loopt onze huidige lening dus amper 2 jaar en ik ben bang dat als we nu al zouden op iets botsen die ons beide aanspreekt dat mn vriendin er vol zal voor gaan zonder er bij stil te staan dat er nog andere kosten zullen bijkomen om de oude lening te stoppen en een nieuwe te beginnen. Iemand die hier een idee van heeft wat de precieze stappen zijn en de kosten die daar dan aan zullen vastzitten?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 10 jul 2011 11:47

Men kan de lening gewoon laten doorlopen en enkel de hypotheek laten wijzigen op de nieuwe woning. Dat kost niet zoveel , zo'n pandwissel. Vraag eens gewoon inlichtingen bij de bank waar uw lening nu loopt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”