sociale woning en kakkerlakken, help

lala
Topic Starter
Berichten: 120
Locatie: Brussel

sociale woning en kakkerlakken, help

#1 , 29 jun 2011 00:00

Hey iedereen,

Ik probeer een oplossing te vinden voor mijn zus die sinds 2009 last heeft van kakkerlakken! Ze gaat eronderdoor en haar kinderen zelf ook;
ze slapen niet meer zoals het hoort wegens angst voor de kakkerlakken evenals zijzelf. De kinderen willen niet in het appartement rondlopen omdat er
de kakkerlakken rondlopen, die dag en nacht zich vertonen.
Haar oudste zoon heeft zelfs al beten gehad en daar een allergische reactie op gehad en dus impetigo heeft gekregen
Mijn zus heeft al meermaals gebeld met haar huurbaas=sociale huisvestingsmaatschappij en zij hebben dan ook 2 interventies uitgevoerd buiten
de 2 interventies op ongedierte en dit helpt totaal niet, integendeel , na die interventies komen er meer bij na een week of 2.
Wat kan zij doen? ze heeft de middellen niet om te verhuizen, kan zij klacht neerleggen?
ze wordt er psychisch ziek van, haar kinderen leven in angst, kan geen gasten ontvangen en er is geen hygiene!!! er zijn zelfs kakkerlakken in de koelkast
terug te vinden

ik hoop dat zij een klacht kan neerleggen? Zij heeft ook gehoord dat ze recht heeft op een huurderskorting? is dit dan vanaf 2009 tot heden?
Het liefst van al wilt zij veranderen van appartement aangezien haar kinderen getraumatiseerd zijn...

Leuke opmerking van de sociale huisvest.maatsch., oh mevrouw niemand anders klaagt van kakkerlakken behalve u, oh we kunnen u niet garanderen dat
in een ander apparteùent( ingeval van verhuis) geen kakkerlakken zullen zijn of komen??

help help

dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fiekes
Berichten: 95

#2 , 29 jun 2011 08:39

jij kan met je zus overeenkomen dat jij een expert laat komen die een duidelijke niet misteverstane notie maakt, die zij dan dmv aangetekend schrijven naar de huisbaas stuurt ... (incluis rekening expert)

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 jun 2011 11:02

Kakkerlakken zijn moeilijk te verdelgen beestjes.
Als niet het hele gebouw wordt aangepakt, zal het uiteindelijk niets helpen. één behandeling is ook niet genoeg. Gewoonlijk zijn er 2 of 3 behandelingsbeurten nodig, en dan nog eens een jaarlijkse nabehandeling.
Oorzaak kan overal liggen, bij uzelf of bij de buren.
De behandeling, zeker als er meerdere appartementen besmet zijn is ten laste van de verhuurder. Die zou evenwel kunnen doorrekenen aan alle bewoners via de jaarlijkse afrekening van de kosten

Reclame

lala
Topic Starter
Berichten: 120
Locatie: Brussel

#4 , 29 jun 2011 11:32

bedankt maar het is een flatgebouw waarbij 2 of 3 keer per jaar een maatschappij komt verdelgen en al 2 of 3 bij haarzelf.
maar geen resultaat dus ja het zijn zeer moeilijk te verdelgen beestjes.

maar kan zij een appartement eisen? minder huurgeld eisen?

iemand?

thanks!

Dominiek
Berichten: 20

#5 , 29 jun 2011 20:16

Wel ik heb door eigen problemen mij eens goed verdiept in de huurwet en dit lijkt toch schending van het huurgenot ?
Ik denk echt wel dat je een vermindering kan aanvragen op het huurgeld!Maar ik kan fout zijn.Het is en blijft toch ernstige schending van het rustige huurgenot.
De tip van een expert te laten komen zou ik ter harte nemen!!!Misschien kan het pand onbewoonbaar worden verklaard?Zo kan het niet langer.Kakkerlakken verspreiden ziektes en zorgen niet bepaald voor een vooruitgang van de bouwconstructie.

En ja,het zijn sterke beestjes!Als ze morgen een atoombom op België gooien zijn zij waarschijnlijk de enige overlevenden...:(

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 29 jun 2011 22:08

Woningdienst inlichten, indien de beestjes verspreid zijn over diverse delen van het gebouw kan dat de burgemeester wel eens met de oren doen klapperen.

Terug naar “Huren”