Hoe best handelen?

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hoe best handelen?

#1 , 15 jun 2011 15:35

Ik verhuur een appartement (3 sk) aan 3 jonge juristes (pas afgestudeerd en pas werk)
Het is een huurovereenkomst van korte duur (1 jaar), aanvang 01 september 2010, die maximaal 1 maal verlengt kan worden met nog 1 jaar, mits indexering van de huurprijs. Opzeg is 3 maanden via AS. Er is uitdrukkelijk vermeld dat het gehuurde NIET als hoofdverblijfplaats kan gebruikt worden.
Wat is de huidige toestand: Huurders hebben mondeling te kennen gegeven dat ze willen blijven. Er is dus een stilzwijgende verlenging van de huurovereenkomst, die ik ab 01 september kan indexeren.
Vanaf 1 januari 2012 zal de stad Leuven een taks heffen aan alle eigenaars van huizen of appartementen waar niemand is ingeschreven. Deze taks zou tussen de 600 en 650 € bedragen.
Kan ik deze taks doorrekenen aan de huurders? (kontrakt vermeld dat ik alle taksen en belastingen kan doorrekenen aan de huurder, behalve de OV.)
Huurders zouden zich daarom willen laten domicilieren in het appartement. Moet ik dat toestaan via een addendum aan het kontrakt, of via een nieuw kontrakt?
En wat op 31 augustus 2012? Dan kunnen ze de huurovereenkomst niet meer verlengen, en ze willen toch blijven Moet er dan een volledig nieuw kontrakt gemaakt worden?
Wil, met 3 juristes in mijn appartement, geen fouten maken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Topic Starter

#2 , 17 jun 2011 11:58

Niemand? :(

justwanttomove

#3 , 17 jun 2011 12:04

ik heb je post al een paar keer proberen te lezen maar ik geraak nooit verder dan die eerste zin ;)

Reclame

Vandebos

#4 , 17 jun 2011 12:51

Het lijkt me het beste als jullie een nieuw standaard contract van bepaalde duur voor hoofdbewoning opstellen.

Franciscus

#5 , 17 jun 2011 13:39

Lijkt me ook .... U wil wel een contract dat moet voldoen aan een verhuur hoofdverblijfplaats maar u weigert de inschrijving?
Nu als ze student waren dat is bij mijn weten een uitzondering ( geen leegstand of 2de verblijftaks) ((toch niet in Antwerpen))

Terug naar “Huren”