Beste,
Op 31/05/2011 hebben wij met de verkopers de sleutels in ontvangst genomen. Nu heel de garage ligt nog vol met rommel waardoor wij deze niet kunnen gebruiken. Nu dit is echter geen kleine garage. Het betreft 1/4 van een garage voor een auto die gevuld is aan de voorkant. En dan nog een bijgebouwd stuk van 10m lang en 4m breed dat vol licht met oud hout en nog allemaal afval. Eigenlijk een eigen vuilnisbelt. Op het dak van de garage lag blijkbaar ook nog een kapot zwembad enzo.
Alé allemaal zeer tof maar het lag er toch iets beter bij toen we het aankochten.
Nu is mijn vraag de volgende. De verkoper zei: Ik kom dat wel eens ophalen. Maar ja wat is 'eens'. Alé wat als hij het niet doet dan wil ik toch wel een stok achter de deur hebben dat die rommel hier wegraakt. Want daar ben ik zeker een dag mee bezig en meer dan 5 keer op en af met aanhangwagen en welke kosten nog allemaal.
Nu in het contract staat dat het huis op 31/05/2011 vrij dient te zijn en wij het vrij genot dienen te hebben van de woning zoniet kan een deurwaarder ingeschakeld worden. Ben ik mis als ik zeg dat ik niet het vrij genot heb van de garage (auto gaat er niet in) en de bijgebouwde garage? Als dat zo is, schakel ik dan best een gerechtsdeurwaarder in om dit vast te stellen of zijn foto's maken genoeg? Ik ga sowieso nog eens met de verkoper babbelen om toch een vaste termijn te hebben voor de ophaling want eens is mij iets te vaag.
Nu nog een vraagje. In de hal van het huis zijn twee grote inkepingen geslepen in de tegels. De mensen hadden daar natuurlijk tapijt opliggen. Dus leuke ontdekking achteraf. Is daartegen iets te ondernemen gezien een huis wordt gekocht met zichtbare en onzichtbare gebreken?
Nu het laatste vraagje. Ik heb net gelezen dat vaste voorwerpen deel uitmaken van het onroerend goed. Nu een waterontkalker die is aangesloten op de hoofdkraan is dan toch een deel van het onroerend goed als ik me niet vergis. Nu die werd meegenomen omdat ze wilden dat we die overkochten buiten het huis nog. Maar dan wel tegen nieuwprijs terwijl het spul al 2 jaar oud was. En dingen zoals spots meenemen die in de muur aan de trap verwerkt zijn?
Ik weet het veel vragen met hopelijk een goed antwoord. Alvast bedankt voor de tijd.