gebruik van oprit

schepper911
Topic Starter

gebruik van oprit

#1 , 10 mei 2011 17:34

ik huur een appartement op de tweede verdieping en ik woon hier heel graag, allez toch tot over een bepaalde tijd, de huisbaas is spijtig genoeg een paar jaar geleden overleden en heeft het appartement verkocht aan zijn neef die het gebruikt als tweede woonst, ik mocht van de huisbaas mijn auto parkeren op de oprit voor zover ik mij nie pal voor de garagepoort zette of vlak voor de voordeur. Sinds dat appartement verkocht is vloog ik letterlijk en figuurlijk de straat op met mijn auto, ik woon vlak voor een rusthuis en een beetje verder is er een vakantiehome, en op 200 m van het strand. Als het mooi weer is mag ik mijn auto bijna een kilometer of 2 verder zetten want de hele straat is vol en als ik hem op de oprit zet (garage blijft vrij en is plaats voor een tweede auto) krijg ik die gast aan mijn bel om mij te bevelen de plaats te verlaten ofwel krijg ik een blaadje achter de ruitenwissen met de melding dat het verboden is om mijn auto daar te zetten. Vandaag was het weer zover dan waren de eigenaar en zijn moeder en broer van katoen aan het geven, dat ik geen respect toon en zo verder, het kwam erop neer dat ik alles verkeerd deed en zij niets. Nu mijn vraag is mag ik mij auto toch op de oprit zetten als enigste gedomicilieerde inwoner van het gebouw ?? wie kan mij nog goede raad geven ??
Dank u voor de hulp en goede adviezen
CP

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dirkie

#2 , 10 mei 2011 19:08

Staat er in je huurcontract dat je een autostaanplaats huurt ?
Heb je iets op papier staan ivm je auto daar mogen parkeren ?

Zo niet ... vrees ik er een beetje voor.

schepper911
Topic Starter

#3 , 10 mei 2011 20:04

Ik had de mondelingen toestemming van de huisbaas,maar die is overleden en het gelijksvloer is verkocht en van de ene dag op de andere moest ik daar weg, en het was mij meegedeeld op bijzondere agressieve manier

Reclame

Turaki

#4 , 10 mei 2011 20:36

Bij verkoop van huurwoning, dient de nieuwe eigenaar de overeenkomsten met de huurder te respecteren, ook de mondelinge. Dit bewijzen echter...

bosprocureur

#5 , 10 mei 2011 22:18

Ik had de mondelingen toestemming van de huisbaas,maar die is overleden en het gelijksvloer is verkocht en van de ene dag op de andere moest ik daar weg, en het was mij meegedeeld op bijzondere agressieve manier
Andere bazen = andere wetten zeker?

Was de "huisbaas" van het verkochte appartement ook uw huisbaas?

schepper911
Topic Starter

#6 , 10 mei 2011 22:21

@ bosprocureur nee mijn huisbaas is gestorven en zijn vrouw is nu mijn huisbaas, die andere "huisbaas" is eigenaar van het gelijksvloer

bosprocureur

#7 , 10 mei 2011 22:24

@ bosprocureur nee mijn huisbaas is gestorven en zijn vrouw is nu mijn huisbaas, die andere "huisbaas" is eigenaar van het gelijksvloer
ik begrijp de situatie, leef met u mee, maar als die neef, de nieuwe baas dus, u daar niet toelaat, zal er niet veel aan te doen zijn vrees ik.

Terug naar “Huren”