Terugbetaling waarborg

Walter1
Topic Starter

Terugbetaling waarborg

#1 , 04 mei 2011 14:12

Ik tekende een huurcontract en betaalde een borg van 475 euro. Door onvoorziene omstandigheden, moest ik het contract opzeggen. Ik belde de verhuurder enkele uren na ondertekening met deze mededeling. ook bevestigde ik dit per aangetekend schrijven 2 dagen later. De verhuurder beweert nu dat zij de waarborg niet moet terugbetalen. Klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 mei 2011 15:41

Een getekend contract is een verbintenis waarop niet kan worden teruggekomen zonder onder de wettelijk of contractueel bepaalde strafclausules uit te kunnen. Het is geen consumptiegoed waar je 7/14 dagen bedenktijd krijgt.

Afhankelijk van het type contract had de verhuurder evengoed kunnen eisen dat u het contract uitdoet of de wettelijk verplichte 3 maanden opzeg vanaf de eerste van de volgende maand en de boete van drie maanden huur voor het beëindigen tijdens eerste jaar.

Free_ltd

#3 , 04 mei 2011 16:13

Inderdaad. Uwe borg betreft 2 maanden huur en als ge er het eerste jaar uit gaat, moet ge nog 3 maanden betalen. Dus zou de verhuurder in principe nog een maand van u kunnen eisen.

Reclame

Vandebos

#4 , 04 mei 2011 16:32

De verhuurder zou in principe 6 maanden kunnen eisen:

3 maanden opzeg conform art 3§5 huurwetgeving
3 maanden vergoeding conform art3§5 huurwetgeving

Terug naar “Huren”