vonnis betekenen en uitvoeren

itsme
Topic Starter

vonnis betekenen en uitvoeren

#1 , 08 feb 2011 16:20

na een vonnis door de vrederechter dat volledig in mijn voordeel werd uitgesproken, kreeg tegenpartij 1 maand de tijd van mijn advocaat om te betalen.
noppes dus, zoals verwacht.
(de zaak werd ongeveer een jaar geleden voor het eerst aanhangig gemaakt bij de vrederechter)
op internet lees je diverse dingen en het is moeilijk om door het bos de bomen nog te zien.
mijn raadsheer blinkt niet echt uit in vlotte communicatie.
de gerechtsdeurwaarder heeft 1 week geleden het vonnis betekend. is er een wettelijke periode voorzien voor de gdw tot uitvoering kan overgaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2011 16:35

Hangt ervan af of het vonnis de voorlopige tenuitvoerlegging ervan (ook "uitvoerbaarheid bij voorraad" genoemd) toestaat. Als dat niet het geval is moet de beroepstermijn (één maand vanaf de betekening van het vonnis door de gerechtsdeurwaarder) worden afgewacht. Als dat wel het geval is kan u laten uitvoeren vooraleer die termijn verlopen is, maar op eigen risico. Dat bespreekt u dus best met uw advocaat.

itsme
Topic Starter

#3 , 10 feb 2011 12:06

thx!

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”