incasso universum

akiro
Topic Starter
Berichten: 1

incasso universum

#1 , 07 jan 2007 20:05

heeft iemand al gehoord van een incasso kantoor UNIVERSUM ?
mijn partner heeft een open saldo staan op de nationale bank waar ik van afwist is van voor ons relatie .
nu hij is naar nationale bank geweest om te zien hoeveel er nog openstond en tot ontdekking gekomen dat er iets extra bij staat van een ander krediet .
nu heb ik contact opgenomen met die instelling waar hij het openstaand krediet had staan omdat ik het bedrag wou betalen zodat het van de zwarte lijst zou zijn .
die hebben mij doorverwezen naar het incasso kantoor universum .
daar blijkt dat het krediet al openstaat van 1999 .
toen ik hun vroeg waarom ze ons nog geen bericht hebben laten weten zodat ik het bedrag jaren eerder kon betalen (want nu is het bedrag ondertussen verdubbeld )kreeg ik voor antwoord dat ze van 1999 tot 2002 twee brieven verstuurd hebben en ??n maal aan de deur zijn geweest .
en dat mijn partner maar eerder moest betaald hebben aan hun .
nu het adres dat zei mij vertelden de brieven verstuurd te hebben daar woonde mijn partner niet eens meer hij was toen al ondertussen drie jaar samen met mij op een ander adres .
dus met gevolg wij nooit brieven voor een aanmaning van die incasso universum hebben ontvangen.kan iemand mij raad geven wat erm?? te doen of kent iemand incasso UNIVERSUM ?
er is mij verteld geweest nooit te betalen aan een incasso dat zei ons niks kunnen doen ,gewoon het oorspronkelijke bedrag betalen aan de oorspronkelijk instelling .
maar ik vrees ervoor het dossier ligt trouwens bij het incasso nu al verdubbeld .
en als wij akkoord gaan met afbetaling blijven ze iedere maand hun intrest rekenen .
alvast bedankt voor u raad .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 09 jan 2007 14:05

Universum Inkasso Belgium,Winninglaan 3, 9140 Temse .

?Art.1690.? 1...De overdracht kan slechts tegen de gecedeerde schuldenaar worden ingeroepen vanaf het ogenblik dat zij aan de gecedeerde schuldenaar ter kennis werd gebracht of door hem werd erkend...De overdracht kan niet worden ingeroepen tegen de te goeder trouw zijnde schuldeiser van de overdrager aan wie de schuldenaar te goeder trouw en voordat de overdracht hem ter kennis werd gebracht, bevrijdend heeft betaald...?(Burgerlijk Wetboek).

Ik ga ervan uit dat NATIONALE BANK uw partner nooit de overdracht van zijn schuldvordering aan het incasso-bureau UNIVERSUM ter kennis gebracht.Het incasso-bureau treedt in dat geval op als lasthebber van NATIONALE BANK,die de schuldeiser van uw partner blijft.Hij kan dus best aan NATIONALE BANK betalen wat hij verschuldigd is.Meestal omvat de lastgeving aan een incasso-bureau geen dagvaarding.

Onderzoek de algemene voorwaarden van NATIONALE BANK op de overeenkomst(niet op een later document) om te weten wat hij verschuldigd is aan intresten,boetes,schadevergoedingen.

?Art.5.Het is verboden aan de consument enige vergoeding te vragen,anders dan de overeengekomen bedragen in de onderliggende overeenkomst in geval van niet-naleving van de contractuele verbintenissen?(Wet minnelijke invordering consumentenschuld 20 december 2002).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”