parkeerverbod voor poort wegeltje met erdienstbaarheid

bartvdv
Berichten: 1911

Re: parkeerverbod voor poort wegeltje met erdienstbaarheid

#16 , 17 jan 2011 15:20

Ik dacht dat een rolcontainer geen officiele nummerplaat heeft.
Misschien moet ze de barcode van de rolcontainer aanbrengen. :P

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#17 , 17 jan 2011 15:25

het is geen oprit....
Tamie post inderdeed eens een foto... het zal me benieuwen hoé het perceel voor het hekje er uitziet...

bartvdv
Berichten: 1911

#18 , 17 jan 2011 15:31

het is geen oprit....
Een oprit kan evengoed een wegeltje zijn dat naar een weide leidt, tóch !? Of het onderhouden wordt of niet, maakt toch niet uit.

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#19 , 17 jan 2011 15:59

het enige wat ze door die poort rijdt, is de rolcontainer. Verder is daar geen enkele actitiviteit.
Als iemand zich voor die poort parkeert, kan er nog gepasseerd worden met een kruiwagen indien nodig.

Alvast bedankt voor de reacties.
stel dat de tuinman aankomt met een kleine tractor met aanhanger
die wil binnenrijden
maar uw voertuig staat geparkeerd voor de inrit
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

eylis
Berichten: 8837

#20 , 17 jan 2011 16:03

ik wil een fotootje zien..:-)

Franciscus
Berichten: 38583

#21 , 17 jan 2011 17:15

Is er een boordsteen? Loopt de weg tot aan de rijbaan??

Tamie
Topic Starter
Berichten: 6

#22 , 19 jan 2011 14:40

http://www.pattymo.be/showDetail.asp?Pid=17847&i=4

ik hoop dat de foto zichtbaar zal zijn. rechts zie je de helft van het poortje. Het voetpad loopt voor de poort door en de boordsteen is verlaagd. Het is mss niet duidelijk op de foto maar er kan geen wagen door. Tenzij het smalste model dat er bestaat en je klapt de beide zijspiegels in. :-)

die poort wordt momenteel niet gebruikt, zoals ik al zei, just om een container buiten te zetten. ik heb in al die jaren dat ik er woon, die poort nog niet zien open gaan voor iets anders.

zoals hier gezegd wordt, stel dat er iemand met een kleine tractor door moet, ... , en ik sta ervoor geparkeerd dan zal ik mij met alle plezier verplaatsen. Dat is slechts kleine moeite natuurlijk.

Het gaat er hem gewoon om dat de overbuurvrouw een parkeerplaats, waarschijnlijk onterecht, wegneemt. En dat terwijl er al een enorm gebrek aan parkeerplaatsen zijn. Zelf verlaten ze het huis zelden dus hun wagen staat steeds voor de deur. Moest ze nu nog zelf voor de poort parkeren, dan zou ik het begrijpen dat ze de plaats "opeist".

Ik heb mij gisteren voor de bewuste poort geparkeerd en 'k heb tot nu toe nog geen reactie gekregen. :-)

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#23 , 19 jan 2011 15:01

De bewoner van één van de woningen heeft op eigen houtje beslist om een parkeerverbod voor die poort in te voeren. Ze heeft haar nummerplaat op de poort gehangen zodat iedereen denkt dat het om een garage gaat.
dat ziet er dus erg uit als een inrijpoort waar een nummerplaat op bevestigd is
het parkeerverbod bestond dus al, ze heeft enkel gezorgd dat ze zelf voor die inrij kan parkeren
volgens mij heeft die overbuur wel het recht om de nrplaat te hangen

als je denkt even veel recht te hebben als de gebruiker van die poort kan je natuurlijk steeds een copy van je eigen nrplaat erbij hangen en zien wat er dan gebeurd ;)
of het echt een burenruzie waard is moet je zelf weten
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

bartvdv
Berichten: 1911

#24 , 19 jan 2011 15:05

Als de boordsteen plaatselijk verlaagd werd dan kan dat toch een indicatie zijn voor meer dan alleen maar een poort. Een Fiat 500 is bv. 1,65m breed en een Smart slechts 1,51m. Dus ik zou er gewoon gaan parkeren en verdere reactie afwachten. Mocht ze politie bellen, dan zal de agent/agente misschien ook de wenkbrauwen fronsen en gaan twijfelen. Als jij in de buurt woont proberen ze jou eerst te contacteren of het kost jou hooguit 50 euro.

eylis
Berichten: 8837

#25 , 19 jan 2011 15:28

en snap ik nu goed dat die poort (doorgang) zich niet eens in het huis van mevrouw bevindt, maar in die van de buren?
Dan heeft ze daar niet meer parkeerrecht dan iemand anders. dus inderdeed: hang er je eigen nummerplaat eens langs....
Dat deurtje is niet eens van haar..ze mag er gewoon maar door lopen :-)

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#26 , 19 jan 2011 15:45

voor de duidelijkheid :wink:
als je denkt even veel recht te hebben als de gebruiker van die poort kan je natuurlijk steeds een copy van je eigen nrplaat erbij hangen en zien wat er dan gebeurd ;)
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus
Berichten: 38583

#27 , 19 jan 2011 17:07

Plan bij gemeente en of kadaster eens gaan raadplegen... en wat zeggen de eigenaars van dat huis??
Als die dame iets heeft opgehangen aan een deur die niet van haar is is dat beschadiging van stedelijke afsluiting 8_)

Tamie
Topic Starter
Berichten: 6

#28 , 20 jan 2011 13:12

@ eylis: je hebt gelijk. de doorgang bevindt zich in het huis van de buren.

@ sniper: ik ben niet op zoek naar een burenruzie. ik wil gewoon weten of ik daar mag parkeren. mocht die poort dagelijks gebruikt worden voor het in- en uitrijden van wagens, dan is er voor totaal geen discussie. :-)


de nieuwe eigenaar van het huis is er sinds de aankoop nog niet geweest ('k heb die in ieder geval nog niet gezien).

ik ga er mij gewoon een paar keer parkeren als er geen plaats is en dan zie ik wel wat er gebeurd.

Terug naar “Landbouw recht”