lening bij Xbank met ex

kimpietjeuh1
Topic Starter
Berichten: 17

lening bij Xbank met ex

#1 , 12 jan 2011 18:53

Mijn ex heeft in 2008 een lening gedaan bij Xbank , ik heb toen moeten mee tekenen, ik wilde dit niet maar ja, verdere uitleg ga ik nu besparen.
einde 2008 zijn we dan uit mekaar gegaan en heb ik meteen contact opgenomen met Xbank .
toen werd er afgesproken dat het bedrag door 2 werd gedaan, dus elk 75€ per maand moest betalen.
Dit werd echter mondeling afgesproken, ik heb me er altijd aan gehouden en altijd mooi op tijd afbetaald.
Nu afgelopen augustus kreeg ik plots mijn belastingscentjes niet terug, ik informeerde bij de belastingen, bleek dat ingevorderd te zijn door Xbank , ik snapte er niets van want ik betaalde altijd trouw af...
Mijn belastingen van dit jaar zijn ook ingevorderd, en mijn vakantiegeld gaan ze ook invorderen.
Ik heb toen gebeld waarom zo ineens, blijkt dat mijn ex in schuldbemiddeling gegaan is, meneer betaald dat af met 300€ op een jaar, en had daarvoor zich nooit aan de afbetaling van 75€ gehouden, had dat maar 2 a 3 keer gestort!

Kan dit nu dat ik voor alles opdraai?
Vind dit echt wel schrijnend!
zijn schuldbemiddeling gaat over 8 jaar..
Wat kan ik doen? want geld voor een advocaat heb ik niet, ik krijg van hem ook maar 100€ alimentatie en verdere kosten zoals ziekenhuis kosten, schoolkosten betaald hij allemaal niet mee..


[Geen namen bedrijven aub, lees de forumregels:Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 12 jan 2011 19:57

Vermoedelijk hebben jullie getekend hoofdelijk aansprakelijk te zijn voor de gehele som. De bank kan bijgevolg bij ieder van jullie het volledige nog uitstaande bedrag innen. Hetgeen u meer betaald dan de helft kunt u wel trachten terug te vorderen van uw ex.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

kimpietjeuh1
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 24 feb 2011 11:08

Awel ik weet het eerlijk gezegd niet, ik was resoluut tegen die lening toen, omdat wij in aanvraag zaten voor schuldbemiddeling, maar doordat er deurwaarders aan de deur kwamen wilde mijn ex niet meer wachten op antwoord daarvan.
Hij is toen naar die bank gegaan, maar ik dacht 'doe maar je krijgt dat toch niet' ah nee, want we hadden schulden, maar blijkbaar kreeg hij ze toch! toen zei die bediende dat ik ook moest tekenen, ik weigerde, maar ja men ex begon dan fars te doen, en geloof me had redenen om schrik te hebben van hem!
Dus ja getekend, hij had ook altijd gezegd als ik hem zou laten vallen ik er zou voor op draaien, en dat doe ik nu, 2 kinderen ten laste waarvan 1 gehandicapt, en ik ben financieel echt ten onder aan het gaan.....
Van die bank zelf heb ik nooit 1 blad gelezen....
Ik stond toen in die bank, ons (gehandicapt) zoontje was erbij toen, ik had meer men aandacht op hem dan op het hele bank gebeuren, alles is me als een roes voorbij gegaan... die papieren van de bank heeft men ex altijd goed bijgehouden, dus weet niet hoe het juist zit.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”