digitale TV bij X

BELOKI
Topic Starter

digitale TV bij X

#1 , 22 dec 2010 10:44

X
X maakt momenteel reclame voor digitale TV installatie gratis samen met 4 maanden gratis huur ,
Wanneer echter de installateur langskomt krijg je te horen dat je twee bijkomende toestellen nodig hebt ( kosten 90 eruo ) daar hij de aansluiting via kabel niet kan of wil maken.
In hun bevestiging is daar nergens sprake van.
De installateur is dan ook vertrokken zonder de installatie te doen
Telefonisch contact met X zegt men dat de installatie gratis is maar de toestellen niet ( de kabel , indien mogelijk zou wel gratis zijn )
Is dit alles geen bedrieglijke reclame , daar ik verneem is dit een spelletje dat men bijna overal speelt
gr beloki

[geen namen bedrijven, lees voorwaarden forum: Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2010 11:21

X
Wanneer echter de installateur langskomt krijg je te horen dat je twee bijkomende toestellen nodig hebt ( kosten 90 eruo ) daar hij de aansluiting via kabel niet kan of wil maken.
Over welke 2 toestellen hebben ze het dan?

prrrrrtprrrrrt

#3 , 22 dec 2010 11:28

ik denk dat ondertussen al genoeg is gebleken welke sectoren zich zonder schroom daar aan schuldig maken
een top vijf

telecom
energie
distributie
banken
verzekeringen

de volgorde is facultatief en geen maatstaf volgens de graad van

Reclame

BELOKI
Topic Starter

#4 , 22 dec 2010 11:30

Blijken stekkers te zijn voor in het stopcontact om het signaal draadloos door te zenden

Veebee

#5 , 22 dec 2010 11:30

Heb je de kleine lettertjes gelezen van deze aanbieding? Ik veronderstel dat je al kabel aansluiting hebt en een modem (voor internet).
Enige bijkomende toestel is dan de digicorder volgens mij.

BELOKI
Topic Starter

#6 , 22 dec 2010 11:33

Is ook zo , heb telefoon , kabel en internet van X
In de aanbieding is daar geen melding van, installatie en actvering gratis ( nu in aanbieding )

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 dec 2010 11:37

Maar er is waarschijnlijk nergens sprake van "draadloos", en ik denk dat dat uw probleem is. Bij mijn zoon hebben ze dat 3 jaar gelden ook al geinstalleerd en die moest voor de 2 toestelletjes die in het stopkontakt steken, om alzo het signaal via de eigen elektrische installatie door te sturen, ook betalen.

WP002

#8 , 22 dec 2010 12:27

De klassieke truc dus...

Tope

#9 , 22 dec 2010 12:48

Als je al Xklant bent dan zou het mij overigens verwonderen mocht de installatie en activering gratis zijn.
Ik ben al Xklant vanaf 2001 en heb nog NOOIT van een aanbieding kunnen genieten.
Die dienen om nieuwe klanten te strikken; voor oude klanten doet X niets.

Joeri_J

#10 , 22 dec 2010 12:56

Vind dit persoonlijk nu geen truk...

Het is duidelijk uitgelegd op:
Link
Wanneer Powerline? Als je je computer of decoder niet via UTP-kabel wilt of kunt verbinden.
Je ziet heel simpel welk wel/niet inbegrepen is, en voor welke prijs...

Je hebt nu eenmaal geen kabel liggen van de aansluiting tot aan je tv, waar internet over kan...
Je kan dit altijd opgeven dat je zelf voor kabel zorgt, of kabel trekt... (maar daar ze powerline kiezen zal dit niet in 123 opgelost zijn, en ook kosten meebrengen die meer zijn dan de kost van powerline)

Of je kan zelf ook power over ethernet kopen bij andere leverancier...

X durft op sommige dingen de hoekjes aflopen, maar op dit vlak is de communicatie wel degelijk volledig.

Gratis is natuurlijk niet alles dekkend...
Wat velen dus wel verwachten onder de term "gratis iets"

BELOKI
Topic Starter

#11 , 22 dec 2010 13:25

Als je naar de site van x gaat bij promoties en TV staat digitale TV met twee optie , zelfinstallatie en comfort, andere opties staan daar niet bij, hoe kan ik dan weten of dit voldoet of niet als er geen andere opties aangeboden worden en wat ze bevatten.

fendtje

#12 , 22 dec 2010 13:29

X
Over welke 2 toestellen hebben ze het dan?
zou het kunnen iets om via stopcontact lan kabel te verbinden met router ?

Tope

#13 , 22 dec 2010 13:53

Ik heb mijn gewoon internet 'draadloos' gemaakt met een router en 2 Devolo Dlan Duo stekkers (= Powerline stekkers)
Eén stekker verbindt mijn router met een stopcontact via een ethernetkabel.
Via een tweede Ethernetkabel en stekker heb ik internet door het hele huis.

Joeri_J

#14 , 22 dec 2010 13:56

@fendtje, het is inderdaad een vervangende lan kabel.

Je tv digicorder heeft internet nodig voor de extra functionaliteiten.
Indien er geen internet is, heb je dus deze toestellen nodig...

@Beloki
Ik weet niet exact welke pagina jij bekijkt, maar als je op meer info klikt is er altijd een mogelijkheid om de benodigdheden voor een installatie te bekijken...
Je besteld toch niet iets dat je niet kan installeren? Dus enige website raadplegen is wel noodzakelijk als je via internet iets besteld !
En als je blind iets besteld, dan kan het zijn dat er onvoorziene elementen zijn...

float
Juridisch actief: Ja

#15 , 22 dec 2010 19:55

Heb je de verkeerde installatie gekozen?

Terug naar “Consumenten Koop”