aardgas plaatsen

dirkis
Topic Starter

aardgas plaatsen

#1 , 01 okt 2010 18:28

Hallo iedreen

mijn ouders huren een huisje en hadden de eigenaar gevraagd om aardgas.
Die heeft daarin toegestemd.
Mijn vraag is nu wie betaald de kosten ?
Volgens de eigenaar betalen zij de gasinstallatie
en moeten mijn ouders de kosten voor het plaatsen van de leiding naar het vuur betalen + het dichtmaken van de vroegere schouwopening bovenaan om terugslag te vermijden
Klopt dit ?

Mvg,

Dirk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
immolaw

#2 , 01 okt 2010 18:55

Uit hetgeen ik begrijp word er gas aangelegd om te koken. Als de huurder de mogelijkheid had om te koken op een andere wijze, nl. electrisch, en zelf liever op gas wil koken, kan die met schriftelijke toestemming van de eigenaar, gas laten aanleggen. Verder is het zaaks om een goede overeenkomst te sluiten met de eigenaar over wie welke kosten betaalt. De kosten voor een gasaansluiting zijn niet te onderschatten, gezien de binneninstallatie door een erkend installateur dient te gebeuren, of gekeurd moet worden door een keuringsdienst, vooraleer een gasmeter geöpend wordt.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2010 20:03

Het is de loodgieter die de gasleidingen in het huis aanlegt die ook een attest afleverd. Hij dient hiervoor wel erkend te zijn door de gasmaatschappij. Een andere keuringsdienst erbij halen is niet nodig.
Heb onlangs zelf een gasaansluiting laten aanleggen in een appartementsgebouw, en de CV overgeschaleld van stookolie op gas. Heb zelf de graagwerken gedaan, gasmaatschappij de aanvoerleiding buiten en de gasmeter, en mijn loodgieter de binneninstallatie. Hij belde 's morgens zijn kontaktpersoon bij de gas, en tegen 16.00 uur stond de meter open. Waren slechts 1 dag (van 07.00 Hr tot 16.00 Hr zonder CV en warm water. (afbraak stookolieketel en deel leidingen, plaatsen nieuwe gasketel (wandmodel) en aanpassen leidingen, en plaatsen gasleidingen) De isolatie rond de buizen werd de dag erna gedaan.

Reclame

dirkis
Topic Starter

#4 , 03 okt 2010 09:30

Immolaw het betreft een aardgasaansluiting voor verwarming
Alles is al geplaatst en gekeurd en het vuur brand al
echter op het moment van in werking stellen was de verhuurde aanwezig
en toen heeft hij aan mijn ouders gezegd dat zij moesten opdraaien voor de kosten van de loodgieter en voor het dichtmaken van de schouw,
de kosten van de installatie heeft hij voor zijn rekeneing genomen.
Zij dachten natuurlijk bij de overeenkomst dat zij enkel het vuur zouden moeten betalen,
maar ja aangezien daar niks op papier van stond zal er niks anders opzitten dan die rekening maar te betalen zeker ?

Mvg,

Dirk

Terug naar “Huren”